دونالد ترامپ: گفتگوهای سازنده ای با دبیرکل ناتو داشتم

دونالد ترامپ: گفتگوهای سازنده ای با دبیرکل ناتو داشتم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی منسوخ نشده است اما نیاز فوری است تا دیگر اعضای ناتو در اروپا بطور عادلانه ای سهم خود را…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی منسوخ نشده است اما نیاز فوری است تا دیگر اعضای ناتو در اروپا بطور عادلانه ای سهم خود را بپردازند.

دونالد ترامپ چهارشنبه با جنز استولنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار و در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. او بار دیگر از حمله آمریکا به سوریه حمایت کرد و گفت بهترین کار در پاسخ به حملات شیمیایی دولت سوریه انجام گرفته است. ترامپ تاکید کرد باید از ظرفیت های ناتو برای شکست اسلام گرایان افراطی در سوریه و عراق استفاده کرد.

دونالد ترامپ گفت: «من و دبیرکل ناتو بحثهای سازنده ای داشتیم خصوصا درباره مبارزه با تروریسم. من پیشتر از عملکرد ناتو شکوه کرده بودم ولی امروز فکر می کنم به همکاریهای سازنده ای رسیده ایم. گفته بودم که منسوخ شده خصوصا اینکه راه حل برای چالشهایی اصلی ما ارائه نمی دهد. همچنین درباره پرداخت عادلانه سهم دیگر کشورهای عضو گفتگو کردیم. همه کشورها باید بدهی هایشان را به ناتو پرداخت کنند. خیلی از آنها از این کار سرباز زده اند.»

در دوران تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ همواره ناتو را سازمانی بی کفایت دانسته بود که تنها برای آمریکا در سالهای اخیر ضررهای مالی فراوانی به همراه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: متحدان ما در ناتو باید به تعهدات مالی خود پایبند باشند

گفتگو با دبیرکل ناتو درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت