افزایش توانایی های روسیه برای حمله احتمالی به کشورهای حوزه دریای بالتیک

افزایش توانایی های روسیه برای حمله احتمالی به کشورهای حوزه دریای بالتیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا بر گزارش سرویس اطلاعاتی لیتوانی، روسیه هم اکنون این توانایی را دارد که در زمانی حدود ۲۴ ساعت در مقابل هر اقدامی از سوی نیروهای ناتو در کشورهای حوزه دریای بالتیک واکنش نشان…

آگهی

بنا بر گزارش سرویس اطلاعاتی لیتوانی، روسیه هم اکنون این توانایی را دارد که در زمانی حدود ۲۴ ساعت در مقابل هر اقدامی از سوی نیروهای ناتو در کشورهای حوزه دریای بالتیک واکنش نشان دهد.

رمیگیوس بالترناس، رئیس سازمان ضدجاسوسی نظامی لیتوانی می گوید: «اولویت اصلی روسیه که تقویت توانایی هایش در مقابل غرب و همچنین افزایش قدرتش در منطقه کالینینگراد است، بدون تغییر باقی مانده است. مسکو برنامه هایش را به سمت افزایش سرعت عمل نظامی و قدرت بازدارندگی سوق داده است. روسیه اکنون این توانایی را دارد که واکنشی نظامی را در زمانی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت علیه کشورهای حوزه بالتیک آغاز کند.»

بر این اساس جنگنده های روسیه از جمله سوخو-۳۰ و همچنین موشکهای این کشور می توانند کشتی ها را در هر نقطه از دریای بالتیک هدف قرار دهند.

سرویس اطلاعاتی لیتوانی در گزارش سالانه ارزیابی میزان تهدید، بر این نکته اشاره دارد که روسیه توانایی های نظامی خود را در کالینینگراد که منطقه ای متعلق به روسیه اما جدا از سرزمین اصلی آن و در میان دو کشور میان لهستان و لیتوانی است، افزایش داده است.

در واکنش به این گزارش، سخنگوی کرمیلن آن را تنها نمایشی برای افزایش احساسات ضد روسی خواند.

نگرانی های سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی در قبال اقدامات مسکو، از زمان ضمیمه شدن کریمه به خاک روسیه، بطور قابل توجهی افزایش یافته است.
این سه کشور پیش از این عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده اند و هم اکنون عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه و ژئوپلیتیک اروپا؛ سوئد بودجه نظامی خود را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد

ناتو روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کرد

هم‌پیمان نزدیک ناوالنی در لیتوانی با چکش و گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفت