آنگلا مرکل مذاکرات تجاری موازی با بریتانیا را رد کرد

آنگلا مرکل مذاکرات تجاری موازی با بریتانیا را رد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان می گوید که با مذاکرات تجاری موازی با بریتانیا در حالی که مذاکرات برکسیت در جریان است، موافق نیست.

آگهی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان می گوید که با مذاکرات تجاری موازی با بریتانیا در حالی که مذاکرات برکسیت در جریان است، موافق نیست. ترزا می نخست وزیر بریتانیا ساعاتی پس از امضای نامه آغاز فرایند اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواستار مذاکرات تجاری موازی با اتحادیه اروپا شده بود.

آنگلا مرکل روز چهارشنبه گفت که ابتدا باید شرایط واقعی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مورد مذاکره قرار گیرد و پس از آنکه این موضوع به اتمام رسید، ما می توانیم درباره آینده روابط مان گفتگو کنیم.

صدر اعظم آلمان پس از این واکنش، درباره تاثیر برکسیت بر زندگی شهروندان اروپایی ساکن در بریتانیا گفت: «برای بسیاری از مردم اروپا، قصد بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا با نگرانی های واقعی درباره آینده شخصی شان مرتبط است. این نگرانی بویژه برای بسیاری از آلمانی ها و شهروندان اروپایی که در بریتانیا زندگی می کنند صدق می کند. بنابراین، دولت آلمان تمام تلاشش را خواهد کرد تا مطمئن شود که تاثیر برکسیت بر زندگی روزمره این افراد به حداقل ممکن کاهش یابد.»

گفتگو با برخی شهروندان آلمانی در خیابان های برلین پایتخت، گویای آنست که از نظر آنها آغاز اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون که عملا آغاز فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است، تاثیر قابل توجهی در زندگی آنها نخواهد گذاشت.

یورگن کلمانس از ساکنان برلین می گوید: «برکسیت مرا نگران نمی کند اما روی اقتصاد تاثیر خواهد داشت اگر چه اقتصاد و مردم آلمان به اندازه کافی برای مقابله با این پدیده قوی هستند.»

کاترینا گراف یکی دیگر از ساکنان برلین می گوید: «بریتانیا همیشه موقعیت خاصی در اتحادیه اروپا داشته اما من واقعا فکر نمی کنم که برکسیت موضوع دراماتیکی برای ما باشد. فکر می کنم برای بریتانیایی ها و دوستانی که آنجا دارم و اسکاتلندی ها مسئله جدی تری خواهد بود.»

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه نامه رسمی آغاز اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون را امضا کرد و سفیر بریتانیا آنرا به دونالد توسک رئیس شورای اتحادیه اروپا تحویل داد. فرایند خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا دست کم ۲ سال به طول خواهد انجامید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر بریتانیا: روابط ما با اتحادیه اروپا بر پایه ارزش ها و منافعمان شکل خواهد گرفت

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی