واکنش وزارت خارجه ایران به سخنان معاون رئیس جمهوری آمریکا

واکنش وزارت خارجه ایران به سخنان معاون رئیس جمهوری آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه، به سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست سالانه لابی طرفدار اسرائیل (آیپک) که در بخشی از آن جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای بی ثبات کردن منطقه متهم کرده، پاسخ داد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در آن نشست گفته بود که ایران برای دستیابی به موشک‌های بالستیک و سلاح هسته ای گام های زیادی برداشته و در جهت به خطر انداختن امنیت اسرائیل و بی‌ثبات کردن منطقه تلاش می کند.

مایک پنس در سخنرانی خود افزوده بود که توافق هسته ای با ایران توافقی فاجعه بار بوده که منابع مالی بیشتری را برای ایجاد هرج و مرج در اسرائیل و منطقه در اختیار این کشور قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به این اظهارات گفت: «برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و تمامی گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز و غیر قابل خدشه بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید دارد.»

آقای قاسمی همچنین در ارتباط با فعالیت های موشکی ایران گفت که این فعالیت ها بر اساس یک برنامه منظم کاملا دفاعی و بازدارنده است و علیه هیچ کشور دیگری نیست و جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بنیه دفاعی بومی شده خود نه از کسی توصیه می پذیرد و نه اجازه دخالت به دیگران می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به اتهام تلاش جمهوری اسلامی برای بی ثبات کردن منطقه، سیاست‌های حمایتی آمریکا از اسرائیل و دیگر شرکای آمریکا در منطقه را موجب افزایش دامنه ناامنی در خاورمیانه دانسته است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست آیپک با متهم کردن جمهوری اسلامی به مغزشویی نوجوانان ایرانی علیه آمریکا و طرح محو کردن اسرائیل از نقشه جهان، گفت که مردم ایران خود از استبداد حکومت اسلامی در رنجند و آمریکا موضوع مردم ایران را جدای از حکومت آن می داند.

آقای قاسمی سخنان مایک پنس در اجلاس آیپک را ایران هراسانه و تکراری و در ادامه سیاست های خصمانه و یک جانبه گرایانه دولت آمریکا علیه ملت و دولت ایران دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند