انتقاد وزیر کشور بریتانیا از عملکرد اپلیکیشنهای پیام رسان از جمله واتس اپ

انتقاد وزیر کشور بریتانیا از عملکرد اپلیکیشنهای پیام رسان از جمله واتس اپ
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمبر رود، وزیر کشور بریتانیا از سیستم رمزگذاری و معیارهای امنیتی اپلیکیشنهای پیام رسان از جمله واتس اپ انتقاد کرده است.

آگهی

آمبر رود، وزیر کشور بریتانیا از سیستم رمزگذاری و معیارهای امنیتی اپلیکیشنهای پیام رسان از جمله واتس اپ انتقاد کرده است. خانم رود اعتقاد دارد این نوع پیام رسانها ارتباط و تبادل اطلاعات بین تروریستها را آسان کرده اند.

وزیر کشور بریتانیا که پیشتر اعلام کرده بود خالد مسعود، عامل حمله تروریستی لندن از این اپلیکیشن استفاده کرده، می گوید: «باید مطمئن شویم که شبکه هایی مانند واتس اپ موقعیت مناسبی برای ارتباط سری بین تروریستها ایجاد نمی کنند.»

واتس اپ در واکنش از آمادگی خود برای همکاری با مقامات امنیتی خبر داده است.

وزیر کشور بریتانیا از واتس اپ و سایر اپلیکشنهای پام رسان و یا شبکه های اجتماعی می خواهد با مقامات همکاری کنند. خانم رود در ادامه گفت: «هدف افشای پیامها و یا جستجو در سامانه های ذخیره اطلاعات مردم نیست. بلکه شرکتهای فعال در بخش تکنولوژی مسئولیت همکاری با دولت و مقامات امنیتی را در پرونده ها و حملات تروریستی به دوش دارند.»

واتس اپ با بیش از یک میلیارد نفر کاربر یک سال پیش یک سیستم رمزگذاری ویژه طراحی کرد که همه پیامهایی که بین کاربران رد و بدل می شود را کد گذاری کرده و از آنها حفاظت می کند.

پیش از این شرکت اپل برای فاش کردن معیارهای امنیتی و رمزگذاری آیفونها با اف بی آی اختلاف پیدا کرده بود. مردم نیز در واکنش برای حفظ اطلاعات و رعایت حریم خصوصی اشخاص تظاهرات کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واتس‌اپ بالاخره به کاربرانش امکان ویرایش پیام‌ها را می‌دهد

واتس‌اپ دیگر اجازه نخواهد داد که همگان آنلاین بودن شما را متوجه شوند

بریتانیا، آیا نظارت وسیعتر بر فعالیتهای اینترنتی ناقض حقوق شهروندی است؟