میکالای استاتکویچ، رهبر مخالفان در بلاروس آزاد شد

میکالای استاتکویچ، رهبر مخالفان در بلاروس آزاد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراضات به عملکرد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و دولت او که از چند هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با وجود دستگیری گسترده مخالفان در روز شنبه، تنش همچنان در پایتخت این کشور…

آگهی

اعتراضات به عملکرد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و دولت او که از چند هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با وجود دستگیری گسترده مخالفان در روز شنبه، تنش همچنان در پایتخت این کشور بالاست.

آقای لوکاشنکو از ۲۳ سال پیش قدرت را در این کشور در دست دارد و به تازگی با وضع قانون جدیدی در زمینه افزایش مالیات ها و بویژه دریافت مالیات از بیکاران، اعتراضات بی سابقه ای را بوجود آورده است.

از جمله دستگیر شدگان اخیر میکالای استاتکویچ، رهبر مخالفان دولت بود که سرانجام روز دوشنبه آزاد شد.
او پس از آزادی گفت: «مردم به تدریج به خیابانها می آیند، ابتدا یک بار در ماه، سپس دوبار، و درنهایت برای نیمی از سال. زیرا مقامات درحالیکه با یک دست دهانها را می بندند با دست دیگر اعتراضات جدیدی را بوجود می آورند.»

روز شنبه مخالفان تجمع گسترده ای را در میدان اکتبر شهر مینسک، پایتخت بلاروس برنامه ریزی کرده بودند اما پلیس با مسدود کردن خیابانها، مانع از نزدیک شدن مخالفان به این میدان شد و با بازداشت حدود هزار نفر از جمله شماری خبرنگار و ضرب و شتم برخی از آنها از گسترش سطح اعتراضات جلوگیری کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آخرین دیکتاتور اروپا» رو به دموکراسی پشت به روسیه؟

برگزاری انتخابات پارلمانی به سبک بلاروس؛‌ لوکاشنکو همزمان برای هفتمین دوره ریاست جمهوری‌ خیز برداشت

لوکاشنکو: روند انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به بلاروس کامل شده است