بررسی بیلان اقتصادی فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه

بررسی بیلان اقتصادی فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه به زودی دوران ریاست جمهوری اش به پایان می رسد.

آگهی

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه به زودی دوران ریاست جمهوری اش به پایان می رسد. در زمانی که مبارزات انتخاباتی به اوج خود رسیده و تنظیم اوضاع اقتصادی قسمت مهمی از برنامه های نامزدهای انتخابات را تشکیل می دهد، بررسی کارنامه اقتصادی فرانسوا اولاند اهمیت زیادی دارد.

رشد اقتصادی فرانسه در سال ۲۰۱۴ به رقم ۰.۷ درصد، در سال پس از آن ۱.۲ درصد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۱ درصد گزارش شده است.

کسری بودجه فرانسه ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی و بدهی های این کشور معادل ۹۶ درصد تولید ناخالص داخلی ارزیابی شده است.

حقوق و دستمزدها در بخشهای خصوصی و دولتی فرانسه در سال گذشته میلادی روندی صعودی داشته است. همچنین شاخص اعتماد مصرف کنندگان نیز از سال ۲۰۱۴ با گرایشی مشابه گزارش می شود.

دولت فرانسه پیش بینی می کند میانگین رشد اقتصادی کشور از ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ برسد. بانک مرکزی کشور این رشد را ۱.۳ درصد ارزیابی کرده و کمیسیون اروپا خوشبینانه تر، رقم ۱.۴ درصد را در ارزیابی های خود ذکر کرده است.

این کمیسیون همچنین کسری بودجه فرانسه را در سال ۲۰۱۷ زیر رقم ۳ درصد پیش بینی کرده این در حالی است که بانک مرکزی این کشور کسری بودجه را ۳.۱ درصد تولید ناخالص داخلی ارزیابی می کند. پیش بینی شده بدهی های فرانسه نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۰.۷ درصد بشتر باشد.

پیش بینی میزان رشد اقتصادی فرانسه در سال ۲۰۱۷:

پیش بینی اهداف کسری بودجه در سال جاری میلادی:

فرانسوا اولاند مبارزه با معضل بیکاری را از جمله مهمترین اهداف تدوین برنامه های اقتصادی بازرگانی دولت اعلام کرده بود. محور اصلی مبارزات و تعهدات انتخاباتی وی نیز مقابله با بیکاری بود. رییس جمهوری فرانسه طی سخنانی در سال ۲۰۱۳ گفت: «شخصا متعهد شدم، برخی این تعهد را بسیار عجولانه برای اینکه نام آنرا بی احتیاطانه نگذارند، توصیف کردند. هدف، تغییر جهت منهنی بیکاری است. این نقشه راه دولت را تشکیل می دهد.»

دولت فرانسه موفق شد در منهی بیکاری از اواخر سال ۲۰۱۵ تغییر ایجاد کند و نرخ بیکاری در کشور را از ۱۰.۲ درصد به ۹.۷ درصد جمعیت فعال در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ برساند. با این وجود در دوره پنج ساله ریاست جمهوری فرانسوا اولاند ۵۵۰ هزار نفر به تعداد افراد بیکار در کشور افزوده شد.

اکنون باید دید آیا رییس جمهوری آینده فرانسه قادر خواهد بود سرانجام با معضل بیکاری مبارزه ای موثر کند و حجم اشتغالزایی در کشور را بطور قابل توجهی افزایش دهد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک مرکزی ژاپن در یک تغییر تاریخی به سیاست چندین ساله نرخ بهره منفی پایان داد

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟