محدودیتهای تازه آمریکا برای خطوط هوایی هشت کشور مسلمان

محدودیتهای تازه آمریکا برای خطوط هوایی هشت کشور مسلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایالات متحده آمریکا از شرکتهای هواپیمایی ۸ کشور دارای جمعیت عمدتا مسلمان خواست در پروازهایشان به مقصد این کشور، حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیماها را برای

آگهی

ایالات متحده آمریکا از شرکتهای هواپیمایی ۸ کشور دارای جمعیت عمدتا مسلمان خواست در پروازهایشان به مقصد این کشور، حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیماها را برای مسافران ممنوع کنند.

این هشت کشور واقع در خاورمیانه و شمال آفریقا عبارتند از اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، مراکش، قطر و امارات متحده عربی.

محدودیتهای جدید به دلایل امنیتی و در پی نگرانی مقامات آمریکا از احتمال وقوع حمله در هواپیماها از طریق جاسازی مواد انفجاری در محفظه باطری دستگاههای الکترونیکی وضع شده است.

این قانون روز سه شنبه رسما اعلام و اجرای آن آغاز شد.

بر اساس این دستور العمل، همراه داشتن گوشی موبایل و تجهیزات لازم پزشکی در داخل هواپیما همچنان مجاز است. هیچکدام از شرکت های هواپیمایی آمریکایی مشمول این ممنوعیت نمی شوند و به این ترتیب مسافران خطوط هوایی آمریکا همچنان می توانند از دستگاههایی مانند لپ تاپ، تبلت، دوربین و آی پد در داخل هواپیما استفاده کنند.

بنا بر گزارش رسانه های آمریکا گروه تروریستی القاعده تا کنون بارها درصدد انجام حملاتی در هواپیماهای رهسپار غرب بوده اما این حملات همواره به شکست منتهی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش هواداران ترامپ به سخنان رئيس اف بی آی

اف بی آی ادعای شنود مکالمات ترامپ به دستور اوباما را رد کرد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت