اف بی آی ادعای شنود مکالمات ترامپ به دستور اوباما را رد کرد

اف بی آی ادعای شنود مکالمات ترامپ به دستور اوباما را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مبنی بر شنود مکالماتش به دستور باراک اوباما در جریان کارزار انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت نه پلیس فدرال و نه دادگستری آمریکا م

آگهی

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مبنی بر شنود مکالماتش به دستور باراک اوباما در جریان کارزار انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت نه پلیس فدرال و نه دادگستری آمریکا مدرکی دال بر این موضوع نیافته اند.

جیمز کومی، عالی ترین مقام پلیس فدرال آمریکا در همین حال تایید کرد که با دریافت مجور وزارت دادگستری، تحقیقات درباره نقش احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در جریان است. او افزود که به دلیل محرمانه بودن بسیاری از اسناد نمی توان به شکل عمومی درباره تمام ابعاد این موضوع بحث کرد. رئیس اف بی آی گفت: «ما هیچ قضاوتی در این باره نداریم که روسیه به هر شیوه ای موفق شده بر نتیجه انتخابات تاثیر داشته باشد. می خواستم روشن کنم که در گزارش حاضر چیزی درباره آن اظهارنشده است.»

در واکنش به این اظهارات شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید با حمله به رسانه آنها را متهم به انتشار سر و صداهای مرتبط با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد و گفت: «هنگامی که مردم، دو حزب، چهره هایی که از سوی اوباما منتصب شدند، منتخبان دموکرات، منتخبان جمهوریخواه، همه می گویند «هیچ مدرکی وجود ندارد» این تنها برای من نیست بلکه برای شما نیز هست. این یعنی پاسخ منفی است.»

دونالد ترامپ هم در شبکه توییتر ماجرای روسیه را «خبر جعلی» خوانده است. او پیشتر در پیامی نوشته بود: «دموکرات ها داستان روسیه را سرهم کرده اند تا بهانه ای برای اعمال فشار شدید داشته باشند.»

از سوی دیگر مسکو هر گونه تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر گذشته از طریق هک کردن اطلاعات دموکرات ها را نفی کرده است.

اشتفان گروبه، گزارشگر یورونیوز در واشنگتن می گوید: «ماجرای دنباله دار روسیه می تواند روزی به خطر جدی برای کاخ سفید تبدیل شود. رئیس اف بی آی از تحقیقات کیفری در زمینه تبانی احتمالی بین یک رئیس جمهور و یک قدرت خارجی متخاصم خبر داده. هرگز پیش از این در تاریخ ایالات متحده آمریکا با چنین موضوع قابل توجه و غافلگیر کننده ای روبرو نبوده ایم. دشوار بتوان حدس زد که این موضوع نگرانی دونالد ترامپ را برانگیخته. با این حال به نظر می رسد که آمریکایی ها نگران هستند. براساس آخرین نظرسنجی ها تنها ۳۷ درصد آنها دونالد ترامپ را تایید می کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش محرمانه اوباما برای دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا

واکنش هواداران ترامپ به سخنان رئيس اف بی آی

محدودیتهای تازه آمریکا برای خطوط هوایی هشت کشور مسلمان