تحویل سال ۱۳۹۶ خورشیدی در ایران؛ پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهور

تحویل سال ۱۳۹۶ خورشیدی در ایران؛ پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهور
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مراسم تحویل سال نو (۱۳۹۶ خورشیدی) در ایران برگزار شد و مطابق روال هر سال مقامات ارشد جمهوری اسلامی در نخستین ساعات بعد از تحویل سال، پیام‌های نوروزی خود را خطاب به مردم ایران منتشر کردند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پیام نوروزی خود «شادکامی» مردم در سال ۹۵ را «عزت ایران و هویت ملت» دانست و گفت: «دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.» رهبر ایران «تلخی‌ها و سختی‌های سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط دانست.»

سال۹۶٬ سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نام گذاری شد https://t.co/QNznyGerGD

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) March 20, 2017

آقای خامنه‌ای مانند سال‌های گذشته برای سال جدید نیز نامی را انتخاب و سال ۱۳۹۶ را «سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نام‌گذاری کرد. رهبر ایران سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کرده بود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در پیام نوروزی خود موفقیت‌های اقتصادی دولت خود را برشمرد و در ادامه گفت: «در سال جدید، ۲ انتخابات مهم پیش روی ماست. همه باید تلاش کنیم حضورمان پررنگ‌تر باشد. باید مشارکت حداکثری، رقابت سالم و انتخابات قانونی، مورد نظر همه ما باشد. در انتخابات‌ گذشته گاهی وقت‌ها بوده که از لحاظ اخلاقی، کاستی‌هایی داشته‌ایم؛ آن کاستی‌ها را باید جبران کنیم.»

پیام نوروزی روحانی: آنچه در سال گذشته در مهار تورم، در رشد اقتصادی و اشتغال به دست آوردیم، در ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر بود. pic.twitter.com/eiMEG7avag

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) March 20, 2017

به گزارش خبرگزاری‌های ایران آقای روحانی در بخش دیگری از پیام نوروزی خود گفت: «در سال جدید مردم ما باید از فضای مجازی برای کسب علم، دانش، اطلاعات و کسب و کارشان، بیشتر بتوانند استفاده کنند. این یکی از تلاش‌های نمونه دولت یازدهم بود و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم. فضای مجازی باید برای مردم ما فضای امن باشد، اما نباید فضای امنیتی باشد. ما در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال این هستیم که فضای امنیتی را کنار بگذاریم؛ باید فضای اقتصادی، فضای برادری، فضای دوستی و فضای محبت را جایگزین کنیم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیامی نوروزی منتشر کرد و طی آن آغاز سال جدید را تبریک گفت. احمدی‌نژاد همراه با اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی ویدئویی منتشر کردند که دست در دست یکدیگر می‌گویند:‌ «زنده باد بهار، زنده باد ایران.»

برین خدا رو شکر کنید که شورای نگهبان هست درین مملکت و بقایی ازش رد نمیشه و الا رییس‌جمهور بعدی بقایی بود pic.twitter.com/O8bp9RdK9V

— kheyzaran (@kheyzaran) March 20, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر چهره احمدی‌نژاد پس از یک دوره غیبت طولانی بابت چیست؟

خبرنگار سوئیسی: احمدی‌نژاد گفت اگر ایران بودی احتمالا بالای دار بودی

تصاویری از آتش‌بازی در آسمان شهر سیدنی همزمان با آغاز سال ۲۰۲۴