نخست وزیر بریتانیا: ماده ۵۰ قانون اتحادیه اروپا را آخر مارس فعال می کنم

نخست وزیر بریتانیا: ماده ۵۰ قانون اتحادیه اروپا را آخر مارس فعال می کنم
Copyright 
نگارش از Behrooz Assadian
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به نظر می رسد که نخست وزیر بریتانیا ترجیح می دهد که مذاکرات برکسیت پس از انتخابات سراسری هلند آغاز شود تا تاثیری بر نتیجه این انتخابات نداشته باشد.

آگهی

پس از آنکه شب گذشت مجلس اعیان بریتانیا با لایحه خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافقت کرد، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در مجلس عوام حاضر شد و در رابطه با نحوه آغاز مذاکرات برکسیت سخنرانی کرد.

نخست وزیر بریتانیا پس از ارائه گزارشی از آخرین دیدار خود با رهبران اتحادیه اروپا گفت: «من در پایان ماه مارس در برابر نمایندگان مجلس حاضر خواهم شد و اعلام خواهم کرد که چگونه ماده ۵۰ قانون اتحادیه اروپا فعال خواهد شد تا مراحل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز شود.»

نخست وزیر بریتانیا همچنین در واکنش به احتمال برگزاری همه پرسی دیگر در اسکاتلند گفت که «اکنون زمان بازی های سیاسی و ایجاد تفرقه و بی ثباتی نیست اکنون زمان اتحاد است تا خواست مردم برآورده شود تا آینده ای روشن و کشوری بهتر شکل گیرد.»

در پی توافق مجلسین با لایحه برکسیت، ترزا می قانونا مجاز بود که از امروز با فعال کردن ماده ۵۰ قانون اتحادیه اروپا مذاکرات خروج کشورش را از اتحادیه اروپا با مقامات اروپایی آغاز کند.

باوجود این، به نظر می رسد که نخست وزیر بریتانیا ترجیح داد که مذاکرات برکسیت پس از انتخابات سراسری هلند آغاز شود تا تاثیری بر نتیجه این انتخابات نداشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه مذاکرات برکسیت بر انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ سایه خواهد افکند؟

وزیر اول اسکاتلند: رفرنداوم الزام آورِ استقلال از بریتانیا برگزار می کنیم

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش