وزیر اول اسکاتلند: رفرنداوم الزام آورِ استقلال از بریتانیا برگزار می کنیم

وزیر اول اسکاتلند: رفرنداوم الزام آورِ استقلال از بریتانیا برگزار می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر اول دولت اسکاتلند روز دوشنبه، ۱۳ ماه مارس (۲۳ اسفند) اعلام کرد از پارلمان دولت محلی خواهد خواست تا با برگزاری رفرنداوم الزام آورِ جدایی اسکاتلند از پادشاهی بریتانیا موافقت…

آگهی

وزیر اول دولت اسکاتلند روز دوشنبه، ۱۳ ماه مارس (۲۳ اسفند) اعلام کرد از پارلمان دولت محلی خواهد خواست تا با برگزاری رفرنداوم الزام آورِ جدایی اسکاتلند از پادشاهی بریتانیا موافقت کند. این همه پرسی در صورت موافقت پارلمان اسکاتلند در سال آتی ۲۰۱۸ میلادی برگزار خواهد شد.

نیکولا استورجن، وزیر اول دولت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند (اس-ان-پی) گفت که «اقدامات لازم را برای این که حق انتخاب اسکاتلند را تضمین کند بعمل خواهد آورد؛ انتخاب بین پیروی از بریتانیا در خروجی سخت و دشوار از اتحادیه اروپا یا استقلال از بریتانیا».

خانم استورجن همچنین افزود که نتایج دو همه پرسی پیشین در اسکاتلند را نمی توان از نظر دور داشت اما این را نیز نباید فراموش کرد که شرایط تغییر کرده است.

حدود ۵۵ درصد اسکاتلندی ها در یک همه پرسی که در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد با استقلال سرزمین خود از بریتانیا مخالفت کردند.

دو سال بعد اما، وقتی که بریتانیایی ها در رفرندام ۲۳ ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، حدود ۶۲ درصد اسکاتلندی ها رای به ماندن در این اتحادیه دادند.

بریتانیا در مارس، ماه جاری میلادی، تقاضای خروج از اتحادیه اروپا را رسما تحویل اتحادیه اروپا می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

یک نظرسنجی: اکثر بریتانیایی‌ها اکنون موافق پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا هستند