حدود چهل هزار نفر به درخواست گردهمایی فرانسوا فیون در پاریس پاسخ دادند

حدود چهل هزار نفر به درخواست گردهمایی فرانسوا فیون در پاریس پاسخ دادند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران نفر از طرفداران حزب محافظه کار «جمهوریخواهان» فرانسه روز یکشنبه با فراخوان فرانسوا فیون، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از میدانهای شهر پاریس (تروکادرو) جمع شدند تا حمایت خود را

آگهی

هزاران نفر از طرفداران حزب محافظه کار «جمهوریخواهان» فرانسه روز یکشنبه با فراخوان فرانسوا فیون، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از میدانهای شهر پاریس (تروکادرو) جمع شدند تا حمایت خود را از او اعلام کنند.

شمار شرکت کنندگان از سوی سازمان دهندگان این برنامه دویست هزار نفر و از سوی دیگر ناظران حدود چهل هزار نفر اعلام شده است.

آقای فیون که پس از رسوایی پرداخت دستمزدهای بالا از منبع دارایی های عمومی به اعضای خانواده اش، بسیاری از طرفداران خود و از جمله حمایت برخی از چهره های مطرح حزبش را از دست داده است، در این گردهمایی گفت: «روزی که مقابل سیستم قضایی که هنوز امیدم را به آن از دست نداده ام بی گناه شناخته شوم، اگرچه تردیدهایی با توجه به اقداماتی که تاکنون انجام داده اند دارم، شاکیان من بسرعت از کارشان شرمنده خواهند شد.»

دیگر نامزد این انتخابات که با پرونده ای حقوقی دست به گریبان است، مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه است. او روز یکشنبه به انتقاد از رسانه های فرانسه پرداخت و تاکید کرد آنها بیش از حد به پرونده های حقوقی نامزدها می پردازند.

او گفت: «این تنها یک صدای پس زمینه نیست بلکه یک ارکستر واقعی است که درباره پرونده های قضایی سخن می گوید و عمیقا به بحث های سیاسی آسیب می زند. من به مبارزات انتخاباتی خود ادامه می دهم و گاه احساس می کنم که تنها کسی هستم که دارم این کار را انجام می دهم.»

همزمان با سخنرانی آقای فیون، صدها پاریسی نیز در میدان جمهوری این شهر جمع شدند و به فساد موجود در میان سیاستمداران این کشور اعتراض کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس ملی فرانسه تبعیض براساس مدل و رنگ مو را ممنوع کرد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت