تبعات سوءظن به روسیه در مورد دخالت در انتخابات ایالات متحده

تبعات سوءظن به روسیه در مورد دخالت در انتخابات ایالات متحده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دوم ژانویه سال جدید میلادی، ۳۵ دیپلمات روسیه که با دستور باراک اوباما از ایالات متحده اخراج شده بودند به همراه خانواده خود وارد مسکو شدند.

آگهی

دوم ژانویه سال جدید میلادی، ۳۵ دیپلمات روسیه که با دستور باراک اوباما از ایالات متحده اخراج شده بودند به همراه خانواده خود وارد مسکو شدند. دلیل این دستور آقای اوباما، متهم بودن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ بود.

سپتامبر ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «من بابت این گزارشات موثق درباره دخالت روسیه در انتخابات نگران هستم. همین که کارشناسان اطلاعاتی ما در حال بررسی این موضوع هستند نگرانی زیادی را در مورد احتمال جدی دخالت روسیه در روند انتخابات الکترال ایجاد می کند.»

اکتبر سال گذشته برای سازمانهای امنیت و اطلاعات ایالات متحده روشن شد که هکرهای روسی ایمیل های حزب دموکرات را هک کرده و در نهایت این ایمیل ها توسط سایت ویکی لیکس منتشر شدند.

در همان زمان رئیس جمهور روسیه با انکار ادعای سازمان های اطلاعاتی آمریکا با حالت تمسخر پاسخ داد: «آیا واقعا کسی هست که به صورت جدی فکر کند که روسیه قادر به تاثیرگذاری بر آرای مردم آمریکاست؟ آمریکا کشور موزفروش (اصطلاح سیاسی برای کشورهای تک محصولی و ضعیف) نیست؛ هست؟»

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا ماه ژانویه امسال که مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مقابل کمیته نیروهای مسلح در سنا آن را تائید کرد. جیمز کلاپر گفت: «روسیه به وضوح برنامه یک حمله به مراتب تهاجمی تر از طریق جاسوسی سایبری، انتشار اطلاعات به سرقت رفته از این عملیات و هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی آمریکا را داشت.»

در نهایت سیزدهم فوریه سال ۲۰۱۷ چند هفته پس از آغاز کار دولت دونالد ترامپ، شک و سوءظن در روابط و ادعاهای مطرح شده درباره روسیه اولین قربانی خود را گرفت.

افشای تماس تلفنی مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با سفیر روسیه در ایالات متحده و صحبت از تحریم ها روسیه در این مکالمه آن هم در آخرین روزهای دولت باراک اوباما و ارائه گزارش ناقص به مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ درباره این موضوع باعث شد که مایکل فلین مجبور به استعفا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گام اجرائی بایدن برای محافظت بهتر از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی؛ داده‌ها چگونه و به کجا می‌روند؟

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

گزارش نیویورک تایمز از حمله سایبری آمریکا به «اهداف ایرانی»؛ ۶ هکر وابسته به سپاه تحریم شدند