نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه: کنترل بخشی از مناطق حائل را به سوریه واگذار می کنیم

نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه: کنترل بخشی از مناطق حائل را به سوریه واگذار می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شورای نظامی منبج که بخشی از ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه است و در شمال این کشور علیه داعش می جنگد، اعلام کرده که کنترل بخشی از روستاهای اطراف شهر منبج را که از کنترل داعش درآورده برای پرهیز از درگیر شدن با نیروهای ترکیه به ارتش سوریه تحویل خواهد داد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از یک مقام رسمی این شورای نظامی گفته است که این تصمیم در توافق با دولت روسیه گرفته شده و در روزهای آینده عملی خواهد شد. چنین تصمیمی که بین نیروهای مخالف بشار اسد سابقه ندارد توسط خبرگزاری ها و برخی تحلیلگران مسائل منطقه با شگفتی روبرو شده است.

با این حال دولت سوریه هنوز به این خبر واکنش نشان نداده، اما بنا به برخی گزارش ها ترکیه این آن را رد کرده است. بخش مهمی از نیروهای دموکراتیک سوریه را «یگان های مدافع خلق- ی پ گ» تشکیل می دهند که دولت ترکیه آن را مورد حمایت حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می داند و فعالیت آنها را ممنوع کرده است.

در بیانیه ای که شورای نظامی منبج صادر کرده آمده است که در توافق با روسیه دهکده هایی در غرب منبج که در خط مقدم و به عنوان سپر فرات به شمار می روند، برای دفع خطر حمله ترکیه به نیروهای مرزی ارتش سوریه تحویل خواهد شد.

ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه که هسته اصلی و بخش مهم آن را شبه نظامیان کرد تشکیل می دهند و دولت ترکیه آنها را تروریست می داند، هدف حمله ارتش این کشور قرار دارند. علاوه بر شهر منبج که در کنترل ائتلاف نیروهای دموکراتیک است، دو روستا در شرق الباب طی روزهای اخیر بین این ائتلاف و شبه نظامیان طرفدار ترکیه دست به دست شده است.

به نظر می رسد با این تصمیم شورای نظامی منبج، که می تواند بر تعادل نیروهای در حال جنگ با داعش در شمال سوریه و هم مرز با ترکیه تاثرگذار باشد، دولت های روسیه، ترکیه، سوریه و آمریکا با چالش های سیاسی تازه ای برای برقراری آتش بس و حل بحران سوریه روبرو خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک شبه نظامیان عراقی نزدیک به ایران به نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

اسکای نیوز: ایران برای جنگ روسیه در اوکراین پهپاد انتحاری جدید «شاهد ۱۰۷» ساخته است