مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب؛ حداد عادل، باهنر و وحیدی دستجردی کاندیدا نمی‌شوند

مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب؛ حداد عادل، باهنر و وحیدی دستجردی کاندیدا نمی‌شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ایران روز پنجشنبه در تهران تشکیل شد. برگزارکنندگان این نشست سیاسی شمار حاضران را تا ۳ هزارنفر برآورد کرده اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ایران، در دی‌ماه امسال و با مشارکت شمار گسترده‌ای‌ از احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی جناح‌های مختلف محافظه‌کار، از حزب موتلفه اسلامی تا جبهه پایداری تشکیل شد. مرضیه وحیدی دستجردی، وزیر بهداشت دولت دوم محمود احمدی‌نژاد سخنگوی این تشکل سیاسی است.

یحیی آل اسحاق، مهدی چمران، محمود خسروی وفا، محمدحسن رحیمیان، رضا روستا آزاد، نادر طالب‌زاده، مهدی محمدی، علیرضا مرندی و مرضیه وحیدی دستجردی، به‌عنوان اعضای هیات موسسان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، اداره نخستین جلسه مجمع عمومی تا پیش از برگزاری هیات رئیسه منتخب را برعهده گرفتند.

غلامعلی حداد عادل، که در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری به نفع محمدباقر قالیباف از شرکت در انتخابات انصراف داد در حاشیه این مجمع گفت:‌ «من برای کاندیداتوری در میان کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام آمادگی نکردم و کاندیدا نیستم.» به گزارش خبرگزاری ایسنا آقای حداد عادل با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: «برای اینکه نتیجه انتخابات ۹۲ تکرار نشود به دنبال وحدت هستیم اما باید توجه داشت انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری تفاوت ماهوی دارد و شرایط متفاوتی در ریاست جمهوری رقم می‌خورد». علاوه بر حداد عادل، محمدرضا باهنر، مهدی چمران و مرضیه وحیدی دستجردی، انصراف قطعی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام کرده اند.

خانم دستجردی با اعلام آغاز فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل گفت: «امروز با انتخاب مجمع عمومی و نمایندگان اقشار مختلف و دفاتر استانی، ۵۰ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند که مرحله به مرحله افراد منتخب به رای گذاشته می‌شوند تا در نهایت در سومین مجمع عمومی فرد نهایی معرفی شود.» قرار است تا پایان امروز از میان ۲۱ نامزد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ نام نهایی برگزیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، از سنتی‌ترین تشکل‌های جناح راست ایران گفت: «ما از قبل اعلام کرده بودیم که از شکل‌گیری این حرکت استقبال می‌کنیم و معتقدیم اصل هدف که ائتلاف نیروهای معتقد به انقلاب است، خوب و مقدس است.» این در حالی است که این حزب، پیشتر مصطفی میرسلیم را به عنوان نامزد نهایی خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.


حسین رضازاده، عضو شورای شهر تهران

جلسه مجمع عمومی«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، به ریاست هیات منتخب کمیته مرکزی، عصر روز پنجشنبه ادامه می‌یابد.

نیروهای محافظه‌کار ایران در سال ۱۳۸۱ با تشکیل جبهه نه‌چندان فراگیر موسوم به «ائتلاف آبادگران ایران اسلامی» و با پیروزی در دومین دوره انتخابات شورای شهر تهران موفق به احیای جریان اصولگرایی در صحنه سیاسی ایران شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود