انتخاب کریستینا، شاهدخت اسپانیا در پرونده قضایی همسرش

انتخاب کریستینا، شاهدخت اسپانیا در پرونده قضایی همسرش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با محکومیت داماده پادشاه اسپانیا، به نظر می رسد رسوایی مالی خانواده سلطنتی کشور به پرده آخر رسیده است.

آگهی

با محکومیت داماده پادشاه اسپانیا، به نظر می رسد رسوایی مالی خانواده سلطنتی کشور به پرده آخر رسیده است. ماجرایی که هفت سال پیش و با ۱۶ متهم شروع شد اما دختر و داماد پادشاه اسپانیا در مرکز آن قرار داشتند.

در مراسم ازدواج کریستینا، دومین فرزند خوان کارلوس با اینیاکی اوردانگارین، قهرمان پیشین هندبال پادشاه اسپانیا به آنها عنوان دوک و دوشس پالما را اهدا کرد. اما با شروع پرونده قضایی داماد پادشاه به اتهام پولشویی و دفاع قاطع کریستینا از همسرش، سال ۲۰۰۵ هر دو عنوانهای سلطنتی را از دست دادند. دفاع پیگیرانه شاهدخت از همسرش به همین جا ختم نشد و کریستنیا را به مسیری غیرقابل پیش بینی کشاند.

اینیاکی اوردانگارین در اولین جلسه دادگاه که فوریه ۲۰۱۲ برگزار شد کلیه اتهامات را رد کرد. سال ۲۰۱۳، این پرونده اختلاس چندین میلیون یورویی وارد مرحله دیگری شد. دادگاه رسیدگی به پرونده در بارسلون، شاهدخت کریستینا را نیز به مشارکت در فعالیتهای پنهانی همسرش متهم کرد. کریستینا مجبور به بازگشت به محل سکونت خانوادگیشان در بارسلون شد. پس از اعتراض متهمان، دادگاه با برگزاری جلسات غیرعلنی و پشت درهای بسته موافقت کرد. ولی اعتراضها بیرون از دادگاه ادامه داشت. مردم عصبانی بودند و وجهه خانواده سلطنتی بشدت خدشه دار شد، در این موقعیت تنها راه کنار گذاشتن آنها از خانواده سلطنتی بود.

پس از تحولات قضایی متعدد و توقف رسیدگی به پرونده، سرانجام قاضی دادگاه بارسلون با ادامه رسیدگی موافقت کرد و کریستینا به مشارکت در پولشویی و فرار مالیاتی متهم شد. کریستینا در این جلسه که فوریه ۲۰۱۴ تشکیل شد با آرامش و خونسردی حاضر شد و به قاضی لبخند می زند. او با اظهار بی اطلاعی از جزییات فعالیتهای اقتصادی همسرش، تاکید کرد که به او اعتماد کامل دارد.

در ادامه پرونده تا سال ۲۰۱۶، زوج اوردانگرین شانه به شانه در دادگاه حاضر شدند. چیزی پیوند شاهدخت با همسرش را متزلزل نکرده و کریستینا قویتر از گذشته از ازدواج خود دفاع می کند. کریستینا اکنون به بهای از دست دادن رابطه با خانواده و عنوان سلطنتی، در حالی که همسرش زندانی است در سوئیس زندگی می کند، تبعیدی داوطلبانه، لوکس و همراه با چهار فرزند و در انتظار همسرش.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهدخت اسپانیا تبرئه و شوهرش به زندان محکوم شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت