فاکس نیوز: «ایران از پرتاب یک موشک پرقدرت منصرف شده است»

فاکس نیوز: «ایران از پرتاب یک موشک پرقدرت منصرف شده است»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد که ایران در یک تصمیم غیرمنتظره از پرتاب یک موشک سفیر از پایگاهی در استان سمنان منصرف شده است.

این گزارش که با استناد به تصاویر ماهواره‌ای سایت ایمیج‌ست اینترنشنال نوشته شده و به تایید «مقام‌های رسمی» آمریکا رسیده است، نشان می‌دهد که فعالیت در این سایت در روزهای گذشته به شدت افزایش یافته و یک موشک سفیر هم در جایگاه پرتاب قرار گرفته، اما سرانجام روز سه‌شنبه ۷ فوریه/ ۱۹ بهمن این موشک به دلیلی نامعلوم از جایگاه پرتاب خارج و به مکان دیگری منتقل شده است.

ایران ۲ سال پیش با استفاده از موشک سفیر– که به گفته فاکس‌نیوز تفاوت چندانی با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ندارد- یک ماهواره در مدار زمین قرار داد.

به گزارش این رسانه‌ نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا، مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) نسبت به فعالیت‌های این سایت موشکی حساس بودند، چرا که آخرین موشک بالستیک ایران هم ۲۹ ژانویه از همین پایگاه شلیک شده بود؛ شلیکی که باعث افزایش کم سابقه تنش میان تهران و واشنگتن شد.

Denying FoxNews</a> story, Defense Min <a href="https://twitter.com/hashtag/Dehqan?src=hash">#Dehqan</a> said Iran didnt have any new <a href="https://twitter.com/hashtag/missile?src=hash">#missile</a> test & d story is just fabricated 4 extending <a href="https://twitter.com/hashtag/Iranphobia?src=hash">#Iranphobia</a> <a href="https://t.co/6CBIKl1LCJ">pic.twitter.com/6CBIKl1LCJ</a></p>— M.Reza Noroozpour (noroozpour) February 9, 2017

مقام‌های ایران تا زمان تنظیم این خبر واکنشی به گزارش فاکس‌نیوز نشان نداده اند.

همچنین روز چهارشنبه ۲۰ بهمن، یک مقام آمریکایی به همین شبکه گفته است که ایران یک روز پس از اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ۲۵ شخص و نهاد ایرانی، یک موشک کوتاه برد مدل مرصاد را آزمایش کرده است. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه این خبر را تکذیب کرد و گفت: «ادعای جدید آمریکایی‌ها مبنی بر آزمایش جدید موشکی ایران ساختگی و با هدف دشمن‌سازی و ایران‌هراسی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۰ گزینه‌ ایران برای انتقام از اسرائیل؛ حمله‌ای مستقیم و موشکی یا نیابتی؟

ایران در میانه جنگ در خاورمیانه از دو سامانه پدافندی جدید رونمایی کرد

ایران ماهواره تحقیقاتی ثریا را «با موفقیت» به فضا پرتاب کرد