واکنش سخنگوی کاخ سفید به سخنان رهبر ایران

واکنش سخنگوی کاخ سفید به سخنان رهبر ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه ۱۹ بهمن در یک نشست خبری به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

رهبر ایران که برای اولین بار پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نسبت به سخنان او واکنش نشان می داد درباره تهدیدات توییتری دونالد ترامپ از جمله گفت: «ایرانی از تهدید نمی ترسد و مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان ها جواب این حرف ها و تهدیدات را خواهند داد.»

سخنگوی کاخ سفید در ارتباط با اظهارات رهبر ایران گفت: «فکر می کنم رهبر ایران تشخیص خواهد داد که در آمریکا رئیس جمهور تازه ای سر کار آمده و او در برابر تخطی ایران از توافق مشترک و یا نقض آن نظاره گر نخواهد بود.»

آقای خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دونالد ترامپ گفت: «البته ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی امریکا، حرفهای ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر امریکا ثابت کرده است.»

واکنش شان اسپایسر به سخنان رهبر ایران بیشتر حول توافق جامع هسته ای با ایران (برجام) متمرکز بود. پیش از این کاخ سفید نسبت به جدیدترین آزمایش موشکی ایران که روز ۳۰ دیماه انجام شد، واکنش تندی نشان داد و برای بررسی آن خواهان برگزاری نشست شورای امنیت شد.

شان اسپایسر در بخشی از واکنش خود که به نظر می رسید در ارتباط با برجام و آزمایش های موشکی ایران باشد گفت که دونالد ترامپ در زمان لازم تدابیری در پیش خواهد گرفت و البته او بارها روشن کرده که از قبل در مورد اینکه این اقدامات چیست سخن نخواهد گفت و البته هیچ گزینه ای را نیز نادیده نخواهد گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز سه شنبه درباره موضع کاخ سفید نسبت به توافق برجام از جمله گفت: «معتقدم ممکن است ترامپ برای مذاکره مجدد تلاش کند. معلوم است که نه ایران ونه اروپایی‌ها ‌مذاکره مجدد را نمی‌پذیرند‌. ‌جامعه بین‌المللی‌ هم قبول نمی‌کند؛ لذا روزهای دشواری را در پیش‌رو خواهیم داشت ضمن این‌که در یک سال گذشته هم روزهای آسانی نداشتیم.»

محمد خاتمی رپیس جمهور پیشین ایران نیز روز سه‌شنبه طی سخنانی که به مناسبت سالگرد انفلاب در دفتر کارش بیان داشت به مواضع تند و افراطی دونالد ترامپ اشاره کرد و از جمله گفت: «خطر این است که در مورد ایران، ادعاهایی دارد و مسائلی را دنبال می‌کند که جمهوری‌خواهان هم با آن موافق‌اند. این هم‌سویی حزب حاکم با تندروی‌های رئیس جمهوری که به تازگی حکومت را به دست گرفته ممکن است مسائل و خطراتی را برای ما ایجاد کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد