ستاره اقبال امانوئل ماکرون در انتخابات فرانسه پرفروغ تر می شود

ستاره اقبال امانوئل ماکرون در انتخابات فرانسه پرفروغ تر می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ در آمریکا با شعار مخالفت با نظام سیاسی حاکم به پیروزی رسید.

آگهی

دونالد ترامپ در آمریکا با شعار مخالفت با نظام سیاسی حاکم به پیروزی رسید. حالا به نظر می رسد این موج به فرانسه هم رسیده است. امانوئل ماکرون، سیاستمدار جاه طلب فرانسوی که داوطلبانه از کابینه فرانسوا اولاند خارج شد با همین شعار وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شده است.

او روز شنبه در میان هوادارانش در شهر لیون فرانسه حاضر شد.

لورن هایم، سخنگوی ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون می گوید: «شور و شوق مردم برای احیای حیات سیاسی در فرانسه و آزمودن گزینه ای جدید مردم را به اینجا کشانده است. ما شاهد دموکراسی هستیم که مردم در آن مشارکت دارند. این اتفاق جدیدی است.»

آقای ماکرون زمانی که نامزدی خود را اعلام کرد گفته بود از نزدیک شاهد پوچی نظام سیاسی فرانسه بوده است.

ژرار کولومب، شهردار لیون می گوید: «در شرایط کنونی که همه چیز در حال تغییر است، اروپا باید متحد شود. برای این که اروپا بتواند به اتحاد برسد، فرانسه نیاز دارد که صدای خود را قوی کند. و برای داشتن صدای قدرتمند، نیاز داریم که اصلاحات را در کشورمان عملی کنیم تا بتوانیم الگویی برای کشورهای دیگر باشیم.»

جولین پاوی، گزارشگر یورونیوز از شهر لیون می گوید: «تا دو سال قبل امانوئل ماکرون فردی ناشناخته برای عموم مردم فرانسه محسوب می شد. اما امروز در نظرسنجیها او پیشتاز است. این سیاستمدار ۳۹ ساله، پیشرفت قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است. فردی که هیچ وقت در یک مقام انتخابی قرار نگرفته بود و حالا رهبر جنبش موسوم به “رو به جلو” شده است. ارائه راهکارهای نو در عرصه سیاست که خارج از دوگانه راست و چپ محسوب می شود از شعارهای امانوئل ماکرون است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره اقبال امانوئل ماکرون در انتخابات فرانسه پرفروغ تر می شود

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟