امانوئل ماکرون: در برنامه من دیواری نخواهد بود

امانوئل ماکرون: در برنامه من دیواری نخواهد بود
نگارش از Reihaneh Mazaheri
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز شنبه با سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر لیون فرانسه مبارزه انتخاباتی خود را آغاز کرد.

آگهی

امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز شنبه با سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر لیون فرانسه مبارزه انتخاباتی خود را آغاز کرد.

آقای ماکرون ۳۹ ساله که در دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند وزیر اقتصاد بود، از حامیان اتحادیه اروپا است. او حدود یکسال پیش جنبش “حرکت به جلو” را راه اندازی کرد. وی در زمان راه اندازی این جنبش گفته بود این جنبش نه طرفدار احزاب چپ و نه طرفدار احزاب راست در فرانسه است.

او در سخنان خود بر مخالفت با سیاستهای احزاب افراطی تاکید کرد و گفت: «به شما اطمینان می دهم که در برنامه من هیچ دیواری وجود ندارد. اما ما مرزهای اروپایی خود را خواهیم داشت. این امنیت واقعی ما است.»

مارین لوپن رقیب اصلی ماکرون

مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی “جبهه ملی” نیز برای آغاز کمپین انتخاباتی و شرکت در نشست دو روزه این حزب در شهر لیون به سر می برد. خانم لوپن قرار است روز یکشنبه در بین هوادارانش در این شهر سخنرانی کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها رقابت اصلی انتخابات ریاست جمهوری امسال فرانسه میان مارین لوپن و امانوئل ماکرون خواهد بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مارین لوپن در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بیش از ۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد و به همین دلیل در جایگاه اول قرار دارد و آقای ماکرون در جایگاه دوم خواهد بود اما به اعتقاد تحلیلگران خانم لوپن در دور دوم انتخابات شکست خواهد خورد.

خانم لوپن اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، در زمینه خروج فرانسه از اتحادیه اروپا رفراندومی برپا خواهد کرد. دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۲۳ آوریل و دور دوم آن ۷ مه ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

نامزدهای دیگر انتخابات فرانسه

در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بنوآ آمون، نامزد حزب سوسیالیست و فرانسوا فیون، نامزد حزب راست میانه “جمهوریخواهان” نیز شرکت خواهند داشت. بنا به نظرسنجی ها شانس سوسیالیست ها در انتخاباتی آتی بسیار کم است.

فرانسوا فیون نیز در حال حاضر به دلیل پرونده “اشتغال دروغین” همسر و فرزندانش به شدت مورد انتقاد است. آقای فیون متهم است به واسطه اینکه همسرش مشاور پارلمانی او بوده مبالغ گزافی به او پرداخته است. به گفته مقامات قضایی او همچنین ٨٠ هزار دلاربه دو پسرش پرداخت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند