رشد بالای حجم اشتغالزایی در آمریکا در ماه ژانویه

رشد بالای حجم اشتغالزایی در آمریکا در ماه ژانویه
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اقتصاد ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه سال جاری ۲۲۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که نسبت به ماه دسامبر ۷۰ هزار شغل بیشتر ایجاد شده است.

آگهی

اقتصاد ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه سال جاری ۲۲۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که نسبت به ماه دسامبر ۷۰ هزار شغل بیشتر ایجاد شده است. کارشناسان پیش بینی می کردند در این زمان حجم اشتغالزایی به رقم ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برسد.

نرخ بیکاری در آمریکا اندکی افزایش یافته و از ۴.۷ درصد به ۴.۸ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است.

دونالد ترامپ در ماه ژانویه رسما کار خود را بعنوان رییس جمهوری ایالات متحده آغاز کرد. وی پیش از این همواره به آمار نرخ بیکاری انتقاد وارد می کرد و اعتقاد داشت این آمار و ارقام واقعیت بازار کار را نشان نمی دهد.

رییس جمهوری آمریکا اکنون عقیده ای دیگر دارد: «در حال حاضر با یک روحیه بسیار بالا روبرو هستیم. بسیاری از مردم به من گفته بودند قبلا شاهد این روند نبوده اند. ما فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد. قبلا گفته بودم که من بزرگترین ایجاد کننده کار و شغل خواهم بود که خدا خلق کرده است.»

برنامه سرمایه گذاری ژاپن در آمریکا

از سوی دیگر ژاپن کشوری است که یک طرح سرمایه گذاری وسیع در ایالات متحده تدوین کرده و بدین ترتیب می تواند آمار اشتغالزایی در این کشور را افزایش دهد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دهم فوریه با رییس جمهوری آمریکا دیدار می کند. وی در جریان این دیدار با دونالد ترامپ طرح سرمایه گذاری کشورش در آمریکا را برای رییس جمهوری این کشور تشریح خواهد کرد. اجرای پروژه سرمایه گذاری در آمریکا به اشتغالزایی معادل ۷۰۰ هزار فرصت شغلی منجر خواهد شد. نقش صنعت خودروسازی ژاپن در ایجاد فرصت شغلی در آمریکا یکی دیگر از مسائلی است که در این دیدار مطرح خواهد شد. نخست وزیر ژاپن در این رابطه گفت: «امیدوارم بتوانم به وی توضیح دهم که صنعت خودروسازی ژاپن بیش از ۱ میلیون نفر را در آمریکا به کار گرفته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده