نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت فرانسوآ فیون نامزد راست میانه خبر می دهد

نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت فرانسوآ فیون نامزد راست میانه خبر می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالیکه دو ماه به آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احزاب و جناح های فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ باقی مانده، نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت فرانسوآ فیون، نامزد راست میانه خبر می…

آگهی

در حالیکه دو ماه به آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احزاب و جناح های فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ باقی مانده، نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت فرانسوآ فیون، نامزد راست میانه خبر می دهد. در این نظرسنجی ها که توسط روزنامۀ «لز اکو» صورت گرفته، مارین لوپن و امانوئل مکرون شانس های بهتری دارند.

طبق این نظرسنجی ها فرانسوآ فیون، نخست وزیر سابق فرانسه در همان دور نخست شکست خواهد خورد و به دور دوم راه پیدا نخواهد کرد. وی تا پیش از رسوایی مربوط به پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار یورو حقوق به همسرش برای یک شغل ساختگی در صدر نظرسنجی ها قرار داشت.

همزمان، نشریات فرانسوی مصاحبۀ پنه لوپه فیون را چاپ کرده اند که در سال ۲۰۰۷ در روزنامۀ تلگراف و فرانس دو منتشر شده و وی در این مصاحبه تاکید می کند هرگز شغلی بعنوان دستیار همسرش نداشته است.

نشریات فرانسوی مطالبی را منتشر کرده اند که نشان می دهد فرانسوآ فیون علاوه بر پرداخت این مبلغ طی هشت سال بعنوان دستمزد به همسرش، دو تن از فرزندانش را بعنوان وکیل به خدمت گرفته در حالیکه در زمان مورد نظر این دو هنوز پروانه وکالت نگرفته بوده اند.

مارین لوپن، رهبر و نامزد حزب راست افراطی جبهۀ ملی نیز که از سوی پارلمان اروپا متهم شده مبلغ ۳۴۰ هزار یورو به دو نفر از کارکنان این حزب برای شغل های ساختگی بعنوان دستیار خود در این پارلمان پرداخت کرده است با ۲۳ درصد، در رده های بالایی این نظرسنجی ها قرار دارد.

پارلمان اروپا خواستار بازگرداندن این مبلغ از سوی نامزد جبهۀ ملی شده اما مارین لوپن اعلام کرده است این پول را پس نمی دهد.

امانوئل مکرون، نامزد مستقل این انتخابات در این نظرسنجی ها ۲۳ درصد شانس نسبت به بقیۀ نامزدها دارد. وی که جنبشی به نام «در حرکت» براه انداخته است، در این باره می گوید: « در این جنبش ما به اصلاح اقتصادی و مدنی، دیجیتالی و محیط زیست باور داریم. ما به امنیت فردی که در شرایط شکننده و ناپایدار کنونی به هر کس قدرت موفقیت در این دنیا را می دهد، باور داریم. در این جنبش ما معتقدیم که یک سیاست درست آموزشی در طول زندگی باید برقرار شود و به طرح های اروپای واحد و اروپا باور داریم.»

بنوآ آمون دیگر نامزد حاضر در این انتخابات خواهد بود که روز یکشنبه، ۲۹ ژانویه توانست مانوئل والس، دیگر نامزد سوسیالیست را شکست بدهد و بعنوان نامزد این حزب در انتخابات ۲۰۱۷ حاضر خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند