مشکل امدادرسانی به محبوس شدگان به دلیل حجم بالای آوار ساختمان پلاسکو

مشکل امدادرسانی به محبوس شدگان به دلیل حجم بالای آوار ساختمان پلاسکو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با آغاز عملیات آوار برداری و دسترسی نیروهای امداد به زیر آوارهای ساختمان پلاسکو در تهران، عملیات جستجو برای یافتن محبوس شدگان ادامه دارداما به دلیل حجم بالای آوار عملیات امداد به سختی پیش می…

آگهی

با آغاز عملیات آوار برداری و دسترسی نیروهای امداد به زیر آوارهای ساختمان پلاسکو در تهران، عملیات جستجو برای یافتن محبوس شدگان ادامه دارداما به دلیل حجم بالای آوار عملیات امداد به سختی پیش می رود.

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران گفته است که ١٠ اخطار كتبی به مالكان ساختمان پلاسكو داده شده بود اما سازمان آتش نشانی امکان متوقف کردن کار در این ساختمان را از نظر قانونی نداشت.

یکی از صاحبان مغازه در این ساختمان به یورونیوز می گوید: «مغازه و تولیدی ما در طبقه پنجم ساختمان بود. مطمئن هستم افراد زیادی زیر آوار هستند. تلاش برای دسترسی به دوستانم تاکنون بی فایده بوده و هیچ یک از همکارانم را نیز ندیده ام که بپرسم آیا از دوستان و اقوام من خبری دارند یا خیر.»

در حال حاضر برق منطقه را تا شعاع ۵۰۰ متری قطع کرده اند تا امکان آتش سوزی به حداقل برسد. ساختمان سفارت های ترکیه و بریتانیا نیز که در نزدیکی محل حادثه بوده، تخلیه شده اند.

مازیار حسینی، فرمانده عملیات در حادثه ساختمان پلاسکو گفته است با توجه به شدت تخریب و آوار، نمی توان زمان پایان آوار برداری را تخمین زد.
همزمان اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: «آوار برداری محل ریزش ساختمان پلاسکو تا ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.»

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در جمع خبرنگاران گفت: «متاسفانه این اتفاق در این حجم و سطح رخ داد و عملیات آوار برداری و امداد رسانی آغاز شده است. مهمترین مسئله این است که جمعیت واقعا باید اینجا را تخلیه کند زیرا هنوز خطر از این منطقه رفع نشده است.»

به گفته امدادرسانان ازدحام جمعیتی که برای تماشای این واقعه در محل اجتماع کرده بودند موانعی را برای دسترسی سریع به نیازمندان به کمک ایجاد کرده بود.

ساعاتی پس از وقوع این حادثه جلسه ستاد بحران با حضور استاندار، فرماندار و شهردار تهران برگزار شد.

جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز از تهران می گوید: «من در جلسه مدیریت بحران بودم. شهردار تهران در این جلسه گفت به دلیل ارتفاع بلند ساختمان حجم آوار بسیار زیاد است و این امر عملیات آوار برداری را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.»

ساختمان ۱۷ طبقه پلاسکو در سال ۱۳۴۱ توسط حبیب الله القانیان ساخته شد که از تاجران و صاحبان صنایع عمده ایران محسوب می شد و ریاست انجمن یهودیان ایران را نیز به عهده داشت. او پس از انقلاب دستگیر و چند ماه بعد با دستور دادگاه انقلاب اعدام شد.

در واکنش به این حادثه، سفارت فرانسه در تهران در پیامی با مردم ایران و خانواده های آسیب دیدگان ابراز همدردی کرد.

La France assure #Iran de sa solidarité et présente ses condoléances aux familles des victimes de l'effondrement de #PlascoBuilding

— France en Iran (@FranceenIran) January 19, 2017

در بریتانیا نیز سازمان آتش نشانی لندن در پیامی گفت: «با خانواده و دوستان آتش نشانان ایرانی که در جریان آتش سوزی و فروریختن ساختمان در تهران کشته شدند، ابراز همدردی می کنیم.»

Our thoughts are with the friends and families of the firefighters who have died following the fire and building collapse in Tehran, Iran

— London Fire Brigade (@LondonFire) January 19, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساختمان پلاسکو فرو ریخت؛ اخبار ضد و نقیض درباره شمار قربانیان

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟