ساختمان پلاسکو در تهران فرو ریخت؛ دهها نفر زیر آوار

ساختمان پلاسکو در تهران فرو ریخت؛ دهها نفر زیر آوار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ساختمان تجاری بزرگ پلاسکو در تهران که بامداد پنجشنبه دچار آتش سوزی شده بود، با وجود تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن حریق، سرانجام فروریخت. در حالی که تا کنون دهها نفر از آتش نشانان مصدوم شده اند، احتمال می رود دهها تن دیگر زیر آوار مانده باشند.

سخنگوی اورژانس تهران از مصدوم شدن نزدیک به ۴۰ نفر خبر داده و سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور به خبرگزاری ایلنا گفته است که تاکنون ۲۰ تیم امدادی ، ۱۰ خودروی آمبولانس و ۸ خودروی کمک‌دار به محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو مستقر شدند.

مقامات پلیس تهران اعلام کرده اند که بسیاری از ساختمان های اطراف پلاسکو تخلیه شده و بیمارستان ها به حال آماده باش درآمده اند.

ساختمان پلاسکو که ۱۷ طبقه است و ۵۳ سال قدمت دارد بنا به گزارش ها ابتدا از طبقه هشتم آتش گرفته و به بقیه طبقات سرایت کرده است. در گزارش های اولیه آتش نشانان آمده که اتصال کابل برق و یا روشن بودن گاز پیک نیکی علت اولیه حادثه بوده است.

درحالی که آمارهای مختلفی از برخی منابع خبری در مورد تعداد جان باختگان و مصدومان حادثه منتشر شده، اما جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی گفته است که آمارها دقیق نیست و تا آواربرداری از محل فروریزی نمی توان در این مورد آمار درستی داد.

جمعیت انبوهی در راه های منتهی به محل حادثه گردآمده اند که امداد رسانی را با مشکل روبرو ساخته است. ماموران و نهادهای مسئول با تاکید از مردم می خواهند که برای تسهیل امدادرسانی محل را ترک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

پلی در شهر پاتراس یونان فرو ریخت و قربانی گرفت

تصاویری از ریزش یک روگذر در فیلادلفیا؛ مقامات آمریکایی در حال بررسی دلیل حادثه هستند