نگاه روس ها به روابط با آمریکا با آغاز ریاست جمهوری ترامپ

نگاه روس ها به روابط با آمریکا با آغاز ریاست جمهوری ترامپ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برغم شادی حامیان دونالد ترامپ در روسیه از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می رسد که اکثر شهروندان این کشور چندان هم به بروز تغییرات عمده در روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن، خوشبین…

آگهی

برغم شادی حامیان دونالد ترامپ در روسیه از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می رسد که اکثر شهروندان این کشور چندان هم به بروز تغییرات عمده در روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن، خوشبین نیستند.

ضمیمه شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه و تحریم هایی که از سوی آمریکا بدنبال داشت، و رویکرد متفاوت دو کشور در بحران سوریه، روابط آمریکا و روسیه را تیره کرده است.

آیا با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط دو کشور دستخوش تغییرات بنیادین خواهد شد؟

یک شهروند روسیه می گوید: «آمریکایی ها همیشه سیاست خود را دنبال کرده اند. شاید روابط در سطوح بالا کمی حسنه شود اما دو کشور آمریکا و روسیه به شیوه خود راه خود را خواهند رفت.»

دیگری در مسکو می گوید: «رئیس جمهوری در آمریکا از جانب همه تصمیم نمی گیرد. سیستم های زیادی برای تعادل و کنترل هست. البته که رئیس جمهور نفوذ خود را دارد اما در کل رویکرد آمریکا در برابر ما همان خواهد بود که بود.»

دولت فعلی آمریکا با اخراج ۳۵ دیپلمات روس، روسیه را به دخالت و دستکاری در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ متهم کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اما این گونه پاسخ می دهد که «رهبران بسیاری از کشورهای متحد آمریکا به نفع هیلاری کلینتون فعالیت کردند. آنگلا مرکل که فعال بود و نیز فرانسوا اولاند، ترزا می، و دیگر رهبران کشورهای اروپا. در کنار فعالیت مستقیم به سود هیلاری کلینتون، آنها از این که دونالد ترامپ را اهریمن جلوه دهند نیز ابایی نداشتند.»

مقامات روسیه می گویند که دولت باراک اوباما با اشاعه اتهامات واهی علیه دونالد ترامپ در پی تضعیف اوست. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیرا پا را از این هم فراتر گذاشت و آنهایی را که علیه ترامپ اتهامات واهی می پراکنند افرادی خواند که «بدتر از روسپی ها» هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد