مقابله پلیس ترکیه با معترضان به طرح اصلاح قانون اساسی

مقابله پلیس ترکیه با معترضان به طرح اصلاح قانون اساسی
نگارش از Euronews با استفاده از  O
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ترکیه برای متفرق کردن صدها نفر از مخالفان طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون اساسی این کشور که در مقابل پارلمان در شهر آنکارا تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده…

آگهی

پلیس ترکیه برای متفرق کردن صدها نفر از مخالفان طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون اساسی این کشور که در مقابل پارلمان در شهر آنکارا تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

این تجمع همزمان با آغاز بررسی این طرح در پارلمان برگزار شد. طرح اصلاح قانون اساسی می تواند منجر به گسترش اختیارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شود.

حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه ترکیه به همراه چند سازمان غیردولتی و اتحادیه های وکلا گروه هایی بودند که فراخوان برپایی این تجمع را منتشر کردند.

یکی از معترضان می گوید: «ترکیه را اشغال کرده اند، مسئول این انفجارها و درگیری ها آنهایی هستند که امروز در قدرت هستند. چرا اینقدر نیروی امنیتی گذاشته اند؟ مگر جنگ شده است؟»

پارلمان ترکیه از روز دوشنبه برای مدت حدود دو هفته مذاکرات برای بررسی این طرح را آغاز کرده است. طرحی که روی کار آوردن نظام ریاست جمهوری اجرایی در این کشور را در پی خواهد داشت.

پیش بینی می شود، این برنامه مورد تائید پارلمان قرار گیرد چرا که اکثر اعضای آن را اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه تشکیل می دهند.
حزب حاکم ترکیه ۳۱۶ عضو در پارلمان دارد که از حق رای برخوردارند ولی برای تائید نهایی این طرح ۳۶۷ رای نیاز دارند.

در صورت تائید این طرح در پارلمان، بهار امسال همه پرسی برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند