پیکر تعدادی از قربانیان تیراندازی استانبول به کشورهایشان برگردانده شد

پیکر تعدادی از قربانیان تیراندازی استانبول به کشورهایشان برگردانده شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پیکر قربانیان اهل ترکیه که در جریان تیراندازی در یک باشگاه شبانه در استانبول کشته شدند روز دوشنبه به خاک سپرده شد.

آگهی

پیکر قربانیان اهل ترکیه که در جریان تیراندازی در یک باشگاه شبانه در استانبول کشته شدند روز دوشنبه به خاک سپرده شد. در این حمله ۳۹ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفر اتباع کشورهای دیگر نظیر روسیه، آمریکا و لبنان بودند.

همزمان، یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی لبنان پیکر سه شهروند این کشور را که در این تیراندازی کشته شدند، به بیروت بازگرداند. مجروحان این حملۀ تروریستی نیز از سوی سعید حریری، نخست وزیر لبنان مورد استقبال قرار گرفتند.

در برلین نیز، طی مراسم گرامیداشت یاد قربانیان این حمله، دروازۀ براندنبورگ به پرچم ترکیه مزین شد. در این تیراندازی که در شب سال نوی میلادی رخ داد، دو شهروند آلمانی نیز کشته شده اند.

عامل این تیراندازی که با کلاشنیکف به روی حاضران در این باشگاه شبانه شلیک کرده هنوز فراری است و پلیس ترکیه در همین رابطه هشت نفر را در ارتباط با حمله کننده دستگیر کرده است. پلیس در همین رابطه تصاویری را منتشر کرده که گفته می شود عامل این تیراندازی است و به گفتۀ پلیس مهارت بسیاری در استفاده از سلاح داشته است.

بنابر اطلاعات منتشر شده و به گفتۀ پلیس، این فرد در عرض سه دقیقه، چهار خشاب کلاشنیکف را به روی حاضران شلیک کرده و بیشتر هم بالاتنۀ قربانیان را هدف می گرفته و اینکه توانسته است بسرعت از محل بگریزد حاکی از این است که در عراق یا سوریه آموزش دیده است.

داعش مسئولیت این حمله را بعهده گرفته و این نخستین بار است که داعش به طور رسمی مسئولیت یک حملۀ تروریستی را در خاک ترکیه بعهده می گیرد.

طی یکسال گذشته چندین حملۀ تروریستی در ترکیه صورت گرفته که دست کم ۳۰۰ قربانی برجای گذاشته است. این حملات مکرر انتقادهای زیادی را علیه دولت رجب طیب اردوغان به دلیل عدم توانایی در تامین امنیت در این کشور برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه جستجوها در ترکیه برای یافتن عامل حمله به باشگاه شبانه استانبول

حمله استانبول؛ اجساد ۲۶ نفر از قربانیان به خانواده ها تحویل داده شد

حمله استانبول؛ شهادت یکی از حاضران در کلوب شبانه رینا