دومین سفر فرانسوا اولاند به عراق در چهارچوب مبارزه بین المللی با تروریسم

دومین سفر فرانسوا اولاند به عراق در چهارچوب مبارزه بین المللی با تروریسم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازدید رئیس جمهوری فرانسه از عراق تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد.

آگهی

بازدید رئیس جمهوری فرانسه از عراق تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد.
تنها دو ساعت پس از ورود فرانسوا اولاند به خاک عراق، حمله ای انتحاری در بغداد ۳۵ کشته بر جای گذاشت؛ حمله ای که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

بازدید او، اولین بازدید رئیس جمهور یک کشوری غربی از عراق، طی دو سال گذشته و از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه محسوب می شود.

فرانسه، از جمله کشورهایی است که از دو سال پیش در این نبرد شرکت دارد و رئیس جمهوری آن، بار دیگر در پیام آغاز سال جدید میلادی تاکید کرد که همچنان برای مبارزه با این گروه اسلامگرای افراطی مصمم است.

آقای اولاند رو به مردم فرانسه گفت: «شما همچنان به زندگی، به کار، به رفتن به درون جامعه، به رفت و آمدها و به ارج گذاری به آزادی ادامه دادید. شما باید به خودتان افتخار کنید. اما کار ما با تروریسم به پایان نرسیده است. باید به نبرد خود ادامه دهیم. نبرد در خارج از مرزها با عملیات نظامی مان در مالی، سوریه و در عراق. در عراق، جایی که من پس فردا برای ادای احترام به سربازانمان به آنجا خواهم رفت.»

فرانسوا اولاند، بیش از دیگر روسای جمهوری فرانسه درگیر جنگهایی خارج از مرزهای این کشور بود و عدم محبوبیت او در داخل کشورش، خللی در تعهداتش برای مشارکت در مبارزات بین المللی علیه افراط گرایی ایجاد نکرد.

هم اکنون فرانسه در عراق، دومین کشور فعال در نبرد علیه داعش پس از ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.

فرانسه از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی و در چهارچوب «عملیات شمال» (Chammal) وارد نبرد با داعش شد و در این مدت، یک ناو هواپیمابر، ۲ ناوچه، ۱۸ هواپیمای جنگنده رافال، ۶ جت میراژ و نزدیک به هزار نفر از نظامیان خود را در این عملیات شرکت داده است. ۱۲ درصد از حملات هوایی غیرآمریکایی در این مدت توسط نیروهای فرانسه انجام شده است.

اولین حملات هوایی فرانسه در خاک عراق، در سپتامبر ۲۰۱۴ و تنها چند روز پس از اولین سفر فرانسوا اولاند به بغداد و دیدار با همتای عراقی خود آغاز شد. در آن زمان فرانسه اعلام کرده بود که در عملیات علیه داعش در سوریه شرکت نخواهد کرد اما دولت اولاند، در سال ۲۰۱۵ میلادی دیدگاهش را در این باره تغییر داد.

حمله تروریستی به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در ۷ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در پاریس از جمله دلایلی بود که فرانسه را مصمم به مشارکت در نبرد با داعش در سوریه کرد.

پیش از عراق، در ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی، رئیس جمهوری فرانسه به نام مبارزه با تروریسم نیروهایش را روانه مالی کرد و در آنجا عملیاتی بین المللی به نام سنگاری «Sangaris» را هدایت کرد که مدت دو سال طول کشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار انتحاری در بغداد؛ داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟