آتش بس در سوریه آغاز شد

آتش بس در سوریه آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

توافقنامه آتش بس در سوریه با بیم و امید آغاز شده است و انتظار می رود که در صورت پایدار بودن راه را برای ادامه مذاکرات سیاسی هموار کند.

آگهی

توافقنامه آتش بس در سوریه با بیم و امید آغاز شده است و انتظار می رود که در صورت پایدار بودن راه را برای ادامه مذاکرات سیاسی هموار کند. این توافقنامه که به ابتکار روسیه و با حمایت ترکیه به نتیجه رسید، از طرفهای درگیر یعنی دولت سوریه و مخالفان مسلح می خواهد که خشونتها را متوقف کنند. در صورت برقراری آتش بس، مذاکرات صلح در آستانه پایتخت قزاقستان از سر گرفته می شود.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: «ما انتظار داریم که سازمان ملل متحد به طور کامل در روند آماده سازی اجلاس آستانه مشارکت داشته باشد. اگر این نشست با موفقیت برگزار شود، ما به سمت برگزاری نشستی در ژنو پیش می رویم. ما هیچ رقابتی در میان این دو نشست نمی بینیم.»

با وجود این که چند گروه مسلح مخالف دولت سوریه از جمله گروه «ائتلاف ملی سوریه» و «ارتش آزاد سوریه» از این آتش بس حمایت کرده اند، تجربیات شکست خورده گذشته تردیدها را درباره موفقیت این توافقنامه افزایش داده است.

بن علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: «این اجلاس به روی همه گروه ها باز است تا بتوانیم خشونت و مرگ را متوقف کنیم. فکر نمی کنم هیچکس به ادامه چنین جنگ بی معنی رضایت داشته باشد. بنابراین هر گروهی که به تروریسم باور ندارد و خواهان صلح و برادری است می تواند به این مذاکرات بپیوندد. بخصوص سازمان ملل، آمریکا و نیروهای ائتلاف.»

این آتش بس همچون توافقنامه های گذشته شامل گروه داعش و گروه های مسلح نزدیک به القاعده از جمله جبهه فتح شام (جبهه نصرت سابق) نمی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد