بنا، کاربر هفت سالۀ توییتر به سلامت از حلب خارج شد

بنا، کاربر هفت سالۀ توییتر به سلامت از حلب خارج شد
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا، دختر هفت ساله ساکن حلب که به دلیل توییت هایش از زندگی طاقت فرسای ساکنان این شهر به شهرت جهانی رسیده، در میان اولین گروه از غیرنظامیانی است که موفق به ترک حلب…

آگهی

بنا، دختر هفت ساله ساکن حلب که به دلیل توییت هایش از زندگی طاقت فرسای ساکنان این شهر به شهرت جهانی رسیده، در میان اولین گروه از غیرنظامیانی است که موفق به ترک حلب شدند.

.AlabedBana</a> and many children arrived to <a href="https://twitter.com/hashtag/Aleppo?src=hash">#Aleppo</a> countryside. <a href="https://twitter.com/sams_usa">sams_usaUOSSM</a> and partners arr coordinating the response plan there. <a href="https://t.co/k3iAohYbFY">pic.twitter.com/k3iAohYbFY</a></p>&mdash; Ahmad Tarakji, MD (tarakjiahmad) December 19, 2016

این گروه از ساکنان شرق حلب، که تعداد آنها به حدود پانصد نفر می رسد، در پی توافق ترکیه و روسیه از این منطقه جنگ زده تخلیه شدند.

بنا العابد از سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی و به کمک مادرش فاطمه که معلم زبان انگلیسی است، توییت میکند.

مادر بنا می گوید: «من و بنا می خواهیم به همه جهان بگوییم چقدر کودک و انسان در شرق حلب هستند و چقدر از جنگ و بمب و همه چیز رنج میکشند برای اینکه هیچ زندگی در آنجا نیست.»

توییت های بنا درباره زندگی مردم شرق حلب در زیر بمباران شدید، کمبود مواد غذایی و نبود امکانات پزشکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و ده ها گزارش و مقاله در ماه های اخیر درباره او و توییت هایش منتشر شده است.

This is our house, My beloved dolls died in the bombing of our house. I am very sad but happy to be alive.- Bana pic.twitter.com/9i0xxJrQtD

— Bana Alabed (@AlabedBana) November 29, 2016

بسیاری از شخصیت های مشهور جهانی نیز به توییت های بنا واکنش نشان دادند، از جمله جی.کی. رولینگ، خالق هری پاتر که نسخه دیجیتال کتاب هایش را برای بنا ارسال کرد.

My friend jk_rowling</a> how are you? Thank you for the book, love you from <a href="https://twitter.com/hashtag/Aleppo?src=hash">#Aleppo</a>. - Bana <a href="https://t.co/c84b4Zux0G">pic.twitter.com/c84b4Zux0G</a></p>&mdash; Bana Alabed (AlabedBana) November 23, 2016

همزمان گروهی نیز توانایی دختری هفت ساله برای نوشتن به زبان انگلیسی را زیر سوال برده اند و حساب کاربری او را، حسابی جعلی می دانند که با هدف تبلیغات علیه دولت سوریه راه اندازی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد