مجله اسکی: بازگشت لارا گوت با پیروزی در سوپر جی فرانسه

مجله اسکی: بازگشت لارا گوت با پیروزی در سوپر جی فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین در وال دیزر روز یکشبه با انجام مسابقه سوپر چی زنان به پایان رسید.

آگهی

رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین در وال دیزر روز یکشبه با انجام مسابقه سوپر چی زنان به پایان رسید. لارا گوت آخرین اسکی بازی بود که در پیست فرانسه بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفت. در ایتالیا نیز مارسل هیرشر مکان نخست مسابقه مارپیچ بزرگ را به خوداختصاص داد.

روی خط اسکی

لارا گوت سوئیسی پس از دو ناکامی پیاپی در وال دیز، روز یکشنبه بالاخره جوهره خود را نشان داد و با برتری در رقابت های سوپر جی بر سکوی نخست این مسابقه ایستاد. فاتح گوی بزرگ کریستال فصل گذشته که رقابت های اسلالوم ماده ترکیبی و نیز مسابقه اسکی سرعت را بر روی همین پیست نیمه کاره رها کرده بود در سوپر جی بهترین رکورد را از خود به جای گذاشت و اول شد. گوت با این موفقیت که بیست و یکمین پیروزی او در جام جهانی اسکی آلپاین محسوب می شود فاصله خود را با میکائیلا شیفرین آمریکایی، صدرنشین جدول کلی رقابت ها به ۵ امتیاز رساند.

او پس از پیروزی در سوپر جی به خبرنگار یورونیوز گفت: اعتماد به مربیان و هم تیمی ها به من کمک کرد از بحران خارج شوم. قبلا چنین همبستگی ای در تیم وجود نداشت اما امروز از دیگران خیلی انرژی می گیرم. حضور در وال دیزر برایم بسیار خوشایند بود. داشتن چنین همراهانی باعث شد که احساس تنهایی نکنم.»

تینا وایراتر، اسکی باز لیختنشتاینی که با تیم سوئیس تمرین می کند در این مسابقه پس از لاراگوت مکان دوم را از آن خود کرد. وایراتر که در مسابقه سرعت لیک لوئیز نیز پس از گوت در جایگاه دوم قرار گرفته بود در مسابقه سوپر جی وال دیزر با ۱۳ صدم ثانیه اختلاف نسبت به او به کار خود پایان داد. او در پایان مسابقه گفت: «من در رقابت دوم ابتدا با چهار صدم ثانیه بالاتر از بقیه قرار داشتم اما در نهایت زمان را از دست دادم. متاسفانه همیشه در وال دیزر این چنین می شود. اما در مجموع از عملکرد خود راضی ام. حس برتری جویانه ای داشتم و حتی حاضر به انجام ریسک بودم.»

اما تسا وُرله فرانسوی که یکی از بخت های این مسابقه به شمار می آمد و پیش از این نیز دو مسابقه مارپیچ بزرگ متوالی را فتح کرده بود، نتوانست در خانه انتظارها را برآورده کند. او در پایان با ۱ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به لاراگوت به مکان پنجم بسنده کرد. وُرله که از کسب این مقام چندان هم ناراضی نیست، می گوید: «بسیار خوشحال و در عین حال کمی سرخورده ام. این نشانه خوبی است زیرا حاکی از اشتیاق من برای رفتن به روی سکوی سوپر جی است. امروز با کسب مکان پنجم ثابت کردم که این قابلیت را دارم.»

بر روی قُله

به رشته کوه های دولومیت در شمال ایتالیا سفر می کنیم تا ببینیم در یکی از مهمترین رقابت های مارپیچ بزرگ فصل چه گذشته است.

مارسل هیرشر روز یکشنبه با اقتدار کامل مسابقه مارپیچ بزرگ ایتالیا را بر روی پیست گران ریزا فتح کرد. این اسکی باز اتریشی که پنج عنوان قهرمانی در جام جهانی اسکی را در کارنامه دارد با ثبت زمان مجموع ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه، بهترین رکورد را از خود به جای گذاشت و بر سکوی نخست این مسابقه ایستاد. هیرشر با این پیروزی ضمن مستحکم کردن جایگاه خود در صدر جدول کلی رقابتهای جام جهانی اسکی آلپاین، مکان نخست جدول این ماده را نیز از آن خود کرد.

ماتیو فِور، اسکی باز فرانسوی در این مسابقه با ۱ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه اختلاف، پس از هیرشر در مکان دوم ایستاد. او در روزی بر روی سکو قرار گرفت که هموطنش الکسی پنتورو، از بخت های کسب گوی بلورین این ماده، به دلیل سقوط از ادامه مسابقه بازماند. فور اکنون پس از پنتورو در جایگاه سوم جدول رقابت های مارپیچ بزرگ فصل قرار دارد.

مکان سوم مارپیج بزرگ ایتالیا نیز به فلوریان اِیزات، اسکی باز ایتالیایی تعلق گرفت که با اختلاف ۲ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه نسبت به مارسل هیرشر به کار خود پایان داد. ایزات اکنون در جدول کلی ماده مارپیچ بزرگ جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

نگاهی به گذشته

هیچکس تا کنون بیش از آلبرتو تومبا در مسابقه مارپیچ بزرگ آلتا بادیا به پیروزی دست نیافته است. تومبا نخستین پیروزی از چهار موفقیت متوالی خود را در گران ریزا، سیزدهم دسامبر ۱۹۸۷ رقم زد. برای مرور این موفقیت به ۲۹ سال پیش بر می گردیم.

این اسکی باز ایتالیایی چند روز پیش از تولد بیست و دو سالگی اش، در حالی مارپیچ بزرگ آلتا بادیا را استارت زد که به تازگی دو مسابقه مارپیچ و مارپیچ بزرگ سِستریِر را فتح کرده بود. او که در خانه مسابقه می داد با اختلاف ۷۶ صدم ثانیه نسبت به رُدولف نیرلیخ اتریشی در مکان نخست قرار گرفت. ژوزف گاسپوز و هانس پی یِرِن دو اسکی باز سوئیسی مکان سوم این مسابقه را به خود اختصاص دادند.

آلبرتو تومبا پس از آن، نه مسابقه دیگر فصل را نیز فتح کرد و به دو عنوان قهرمانی المپیک در ماده های اسلالوم و مارپیچ بزرگ دست یافت. تومبا ده سال بعد پس از ثبت پنجاه پیروزی در کارنامه افتخاراتش از دنیای حرفه ای اسکی خداحافظی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد سرعت رکاب‌ زدن در یک ساعت را شکست

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

بهترین‌های فیفا: طارمی تا دو قدمی پوشکاش رفت؛ لواندفسکی بهترین بازیکن سال شد