مواضع مخالفان در شرق حلب زیر آتش سنگین نیروهای وابسته به دولت سوریه

مواضع مخالفان در شرق حلب زیر آتش سنگین نیروهای وابسته به دولت سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مواضع مخالفان مسلح در شرق حلب بویژه در محله های «مغایر» و «بوستان قصر» همچنان زیر آتش سنگین نیروهای وابسته به دولت سوریه است؛ آنطور که تصاویر منتشر شده نشان می دهد و ساکنان محلی و مخالفان مسلح گزارش

آگهی

مواضع مخالفان مسلح در شرق حلب بویژه در محله های «مغایر» و «بوستان قصر» همچنان زیر آتش سنگین نیروهای وابسته به دولت سوریه است؛ آنطور که تصاویر منتشر شده نشان می دهد و ساکنان محلی و مخالفان مسلح گزارش کرده اند.

این در حالی است که روسیه و سوریه پیشتر از تعلیق نبرد در حلب از روز پنجشنبه با هدف فراهم آوردن امکانی برای تخلیه غیرنظامیان از نواحی تحت تصرف مخالفان مسلح خبر داده بودند.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره تخلیه شهروندان از شرق حلب گفت: «در این مقطع دریافتیم که تخلیه شهروندان گاهی فوریت پیدا می کند. روسیه و سوریه منتظر ما نمی مانند. همزمان، تخلیه داوطلبانه مخالفان مسلح نیز می تواند صورت گیرد. روز شنبه در ژنو در این باره بحث و گفت و گو خواهیم کرد.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم پس از گفت و گو با جان کری، همتای آمریکایی اش گفت که کارشناسان نظامی و دیپلمات ها روز شنبه در ژنو بر سر خروج مخالفان مسلح وغیرنظامیان از نواحی شرقی حلب مذاکره خواهند کرد.

نیروهای وفادار به بشار اسد طی دو هفته گذشته بیشتر مناطق شرق حلب را پس گرفته اند. با اینحال بخش هایی کوچکی از شرق این شهر در تصرف هزاران مخالفان مسلح است.

مخالفان مسلح روز چهارشنبه خواستار آتش بسی پنج روزه با هدف تخلیه غیرنظامیان و مجروحان در شرایطی امن شدند. اما پیش از آن روسیه و سوریه برقراری آتش بس را منوط به خروج آن ها کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از گلوله‌باران ارتش سوریه در شمال غرب این کشور

چرا اسرائیل هزینه انفعال در برابر حمله ایران را بیشتر از واکنش نظامی می‌داند؟

رسانه‌های آمریکایی: اسرائیل حمله محدود و بدون تلفات مهم علیه ایران را در نظر دارد