رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: حالا ترامپ امکان پیشبرد سیاست ما در قبال ایران را دارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: حالا ترامپ امکان پیشبرد سیاست ما در قبال ایران را دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه ششم دسامبر/ ۱۶ آذر مصوبه مجلس نمایندگان برای تمدید قانون تحریم‌های ایران را امضا کرد.

آقای رایان در جریان امضای این مصوبه ایران را به ادامه حمایت از تروریسم، آزمایش موشک‌های بالستیک و نقض توافق هسته‌ای متهم کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید امیدوار است که کاخ سفید با وجود امتناع اولیه، پیام قانوگذاران را دریافت کرده و باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری این کشور، این مصوبه مورد تایید هر دو حزب آمریکا را امضا کند.

I just signed a 10-year extension of the Iran Sanctions Act.

Next stop → The president's desk. pic.twitter.com/ucSF9k4Mvm

— Paul Ryan (@SpeakerRyan) 2 décembre 2016

پس از مجلس نمایندگان آمریکا، مجلس سنای این کشور هم هفته گذشته به اتفاق آرا، طرح تمدید تحریم‌های ایران را تصویب کرد. این مصوبه برای تبدیل شدن به یک قانون و لازم‌الاجرا شدن، احتیاج به امضای رئیس‌ جمهور دارد. هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید گفت که آقای اوباما هم [به احتمال زیاد] این مصوبه را امضا خواهد کرد.

پل رایان، می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا «امکان پیشبرد سیاست [جمهوری‌خواهان] در قبال ایران را مستقل از دخالت‌های دولت فعلی، خواهد داشت.»

مقام‌های عالی‌رتبه ایران می‌گویند که اجرایی شدن قانون تحریم‌های ایران، نقض برجام خواهد بود. به گفته حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، قرار است هیئت نظارت بر برجام روز چهارشنبه مصوبه کنگره آمریکا در مورد تحریم ایران را بررسی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رافائل گروسی: جهان نباید شکست خود در کره شمالی را در ایران نیز تکرار کند

آمریکا خواهان کاهش تنش با ایران است؟ یا گزینه «خرید زمان» مطرح است؟

گزارش نیویورک تایمز از توافق «غیرمکتوب» ایران و آمریکا؛ تهران و واشنگتن چه تعهداتی داده‌اند؟