کناره گیری عضو جمهوری خواه کالج انتخاباتی برای رای ندادن به ترامپ

کناره گیری عضو جمهوری خواه کالج انتخاباتی برای رای ندادن به ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک عضو جمهوری خواه مجمع گزینندگان آمریکا برای رای ندادن به دونالد ترامپ از سمت خود استعفا داد.

آگهی

یک عضو جمهوری خواه مجمع گزینندگان آمریکا برای رای ندادن به دونالد ترامپ از سمت خود استعفا داد.

آرت سیسنروس، عضو جمهوری خواه کالج انتخاباتی آمریکا از ایالت تگزاس گفته است برای اینکه مجبور نباشد طبق قوانین موجود در نشست آتی این کالج به ترامپ رای دهد، از سمت خود استعفا کرده است.

وی با انتشار متنی در این رابطه گفته است: «به نظر من انتخاب ترامپ بی احترامی به خدا است و اگر ترامپ لایق نیست وظیفه من به عنوان عضو انتخاباتی الکترال این است که بر اساس وجدانم به او رای ندهم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا در انتخابات روز هشتم نوامبر در ایالت تگزاس ۳۸ رای اکلترال کسب کرد و بر اساس قانون قرار است اعضای الکترال ایالت تگزاس روز ۱۹ دسامبر با تشکیل جلسه به وی رای دهند.

با کناره گیری آرت سیسنرس فردی جایگزین در این جلسه رای گیری حضور خواهد یافت.

پیش تر چند عضو دموکرات کالج الکترال (مجمع گزینندگان آمریکا) گفته بودند که در نظر دارند در اعتراض به نظام انتخاباتی الکترال به فردی غیر از فرد منتخب در ایالت خود رای دهند.
همزمان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست هیلاری کلینتون، دموکرات ها لایحه حذف آرای الکترال از نظام انتخاباتی آمریکا را ارائه دادند.

بر اساس نتیجه انتخابات، دونالد ترامپ ۳۰۶ رای الکترال را به دست آورده این درحالیست که رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون تنها موفق به کسب ۲۳۲ رای الکترال شده است. این در حالیست که مجموع آرای عمومی کسب شده از سوی هیلاری کلینتون دو میلیون بیشتر از آرای دونالد ترامپ بوده است.

بر اساس سیستم انتخاباتی آمریکا موسوم به کالج الکترال هر ایالت بر اساس جمعیتش تعدادی رای در مجمع گزینندگان دارد که همه این آراء (به جز در ایالت های مین و نبراسکا) به نام کاندیدایی نوشته می شود که آرای بیشتر را کسب کند. برای کسب سمت ریاست جمهوری ایالات متحده یک نامزد نیاز به کسب ۲۷۰ رای الکترال دارد.

دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت میشیگان که تا روز دوشنبه نتیجه آن نامشخص بود، توانست شمار آرای الکترال خود را بالاتر ببرد. در صورتی که بیش از ۳۷ نفر از اعضای مجمع گزینندگان تصمیم به تغییر رای خود از دونالد ترامپ به هیلاری کلینتون بگیرند، تعداد آرای هیلاری کلینتون در این مجمع از دونالد ترامپ فراتر خواهد رفت و ریاست جمهوری را از آن خود خواهد کرد. امری که در تاریخ معاصر آمریکا بی سابقه محسوب خواهد شد و تحلیلگران در شرایط فعلی احتمال آن را ناچیز می دانند.

با این حال بازشماری آراء در ایالت ویسکانسین و سایر ایالت ها (همچون میشیگان و پنسیلوانیا) ممکن است بتواند از تعداد آرای دونالد ترامپ بکاهد. آقای ترامپ در انتخابات روز هشتم نوامبر توانست از سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه در شش انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا آرای الکترال بیشتری کسب کند.

GOP Pres Candidates' Electoral Votes:

‘16 #Trump 306
‘12 #Romney 206
‘08 McCain 173
‘04 Bush 286
‘00 Bush 271
‘96 Dole 159
‘92 Bush 168

— Fox News Research (@FoxNewsResearch) 28 novembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد