دولت فرانسه می گوید از وقوع یک حمله بزرگ تروریستی دیگر در خاک این کشور جلوگیری شده است

دولت فرانسه می گوید از وقوع یک حمله بزرگ تروریستی دیگر در خاک این کشور جلوگیری شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از پایان تحقیقات در پی دستگیری چهار نفر در شهر استراسبورگ و یک نفر در شهر مارسی فرانسه و فرستادن متهمان به دادگاه، دادستان پاریس و همچنین رئیس جمهوری این کشور، جزئیات این پرونده ها را توضیح…

آگهی

پس از پایان تحقیقات در پی دستگیری چهار نفر در شهر استراسبورگ و یک نفر در شهر مارسی فرانسه و فرستادن متهمان به دادگاه، دادستان پاریس و همچنین رئیس جمهوری این کشور، جزئیات این پرونده ها را توضیح دادند.

افراد دستگیر شده قصد داشتند حملاتی را در اولین روز ماه دسامبر در پاریس و حومه آن به اجرا بگذارند. گفته می شود احتمالا دو نفر از متهمان پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی در سوریه بوده اند.

فرانسوا مولنس، دادستان پاریس روز جمعه گفت: «تیم کماندویی استراسبورگ و همچنین مردی که در مارسی دستگیر شد، دستورالعمل های مشترکی برای دریافت اسلحه در اختیار داشتند. اسلحه هایی که قرار بود از سوی سازمان تروریستی داعش برای ایجاد ترس و وحشت و انجام فعالیتهای تروریستی در خاک فرانسه استفاده شود.»

از جمله اهداف این حملات تروریستی، پارک دیسنی لند پاریس، اداره مرکزی پلیس قضایی پاریس و همچنین دفتر مرکزی مبارزه با تروریسم کشور فرانسه واقع در منطقه لو ولوآ پره (Levallois-Perret) در حومه شمال پاریس بوده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز طی سخنانی در جریان سفر به شهر نیم تاکید کرد که با این دستگیری ها از وقوع یک حمله بزرگ دیگر در این کشور جلوگیری شده است. او گفت: «تنها در ماه نوامبر توسط سرویس ضدتروریست ۴۳ نفر دستگیر شدند و ۲۸ نفر از آنها به دستگاه عدالت تحویل داده شدند.»

بنا بر اعلام برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون ۱۷ حمله تروریستی در خاک این کشور، خنثی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند