برگزاری کنفرانس جهانی سازمانهای توسعه تجارت در مراکش

برگزاری کنفرانس جهانی سازمانهای توسعه تجارت در مراکش
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یازدهمین دوره کنفرانس جهانی سازمانهای توسعه تجارت ۲۴ و ۲۵ نوامبر در مراکش برگزار شد.

آگهی

یازدهمین دوره کنفرانس جهانی سازمانهای توسعه تجارت ۲۴ و ۲۵ نوامبر در مراکش برگزار شد. این کنفرانس هر دو سال یک بار برگزار می شود.

تقویت ارتباط بین صادرکنندگان با اقتصاد جهانی مهمترین موضوع این کنفرانس بوده است.

زهرا معافیری، مدیر مرکز توسعه صادرات مراکش گفت: «هدف اصلی این کنفرانس تقویت نقش نهادهای توسعه دهنده تجارت است. بدین ترتیب می توان صادرات و سرمایه گذاری در کشورها را گسترش داد، بویژه در آفریقا. زیرا آنها بعنوان رابطی بین دولتها و بخش خصوصی محسوب می شوند.»

۱۵۰ نماینده سازمانهای توسعه تجارت در سراسر دنیا در این کنفرانس شرکت کردند. تلاش شرکت کنندگان برروی باز کردن راه شرکتهای کوچک و متوسط برای ورود به بازار معطوف شده است.

آرانچا گونزالز، مدیر مرکز تجارت بین المللی گفت: «مرکز تجارت بین المللی مجموعه ای از کمک به شرکتهای کوچک و متوسط را از جمله تدارکات، توزیع، سیستمهای پرداخت پول پیشنهاد می کند. این موجب می شود این نوع شرکتها در کشورهای فقیر و منزوی با بازار بین المللی ارتباط برقرار کنند.»

دالین حسن، خبرنگار یورونیوز درباره این کنفرانس می گوید: «شرکت کنندگان به اهمیت مرحله گذار به سمت سیستمهای دیجیتال در صحنه تجارت بین الملل واقف هستند. اما چالش بزرگ امروز شامل سرعت بخشیدن به توسعه تجارت اینترنتی و آنلاین و تسهیل فعالیتهای شرکتهای کوچک و متوسط بویژه در قاره آفریقا است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟