«اسرائیل برای لغو قرارداد نظامی تهران- مسکو تلاش خواهد کرد»

«اسرائیل برای لغو قرارداد نظامی تهران- مسکو تلاش خواهد کرد»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل با انتقاد از قرارداد تسلیحاتی ۱۰میلیارد دلاری میان ایران و روسیه گفت تل‌آویو برای لغو یا تغییر این قرارداد تلاش خواهد کرد.

به گزارش وبسایت روزنامه هاآرتص، آقای لیبرمن از حزب راستگرای اسرائیل خانه ما (یسرائل بیتنو) با این حال گفته است که «با توجه به این موضوع که این قرارداد در راستای منافع روسیه است، شانس کمی برای الغای آن وجود دارد.»

روز دوشنبه ۱۴ نوامبر گزارش‌هایی درباره آغاز مذاکرات میان روسیه و ایران برای امضای یک قرارداد نظامی ده میلیارد دلاری منتشر شد. رسانه‌های ایران و روسیه اعلام کردند که در صورت انعقاد این قرارداد مسکو جت‌های جنگنده، هلیکوپتر، تانک‌های تی ۹۰، و تجهیزات جدید توپخانه به ایران خواهد فروخت.

#Israel Protests #Russia-#Iran Jets, Weapons Dealhttps://t.co/clH8dTibJDpic.twitter.com/uhh0sQVP4U

— Asharq Al-Awsat Eng (@aawsat_eng) November 18, 2016

ویکتور اوزروف، رئیس شورای دفاع فدراسیون روسیه گفته است که هنوز ایران و روسیه هیچ چیزی را امضا نکرده اند و مذاکرات میان دو کشور صرفا در جریان است. آقای اوزروف همچنین تاکید کرده است که در صورت بسته شدن این قرارداد، انتقال تسلیحات به ایران از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد؛ زمانی که تحریم‌های بین‌المللی علیه تجارت اسلحه با این کشور لغو شود.

اسرائیل پیشتر نارضایتی خود را از تحویل سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ به ایران هم ابراز کرده بود. رسانه‌های این کشور می‌گویند در جریان سفر اخیر دمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه به تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو ناخرسندی کشورش از معامله تسلیحات سنگین و جت‌های جنگنده میان تهران و مسکو را به همتای روس خود، اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: بنیامین نتانیاهو: اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه پایگاه نظامی داشته باشد

ایران پس از پایان جنگ هشت ساله با عراق و در آخرین سال‌های حکومت اتحاد جماهیر شوروی توانست با خرید تسلیحاتی ۱۰ میلیارد دلاری از این کشور، ماشین نظامی آسیب‌دیده خود در طول جنگ را تا حدودی بازسازی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد

اسکای نیوز: ایران برای جنگ روسیه در اوکراین پهپاد انتحاری جدید «شاهد ۱۰۷» ساخته است