انتخابات ۲۰۱۷ در آلمان؛ آیا آنگلا مرکل نامزد صدراعظمی می شود؟

انتخابات ۲۰۱۷ در آلمان؛ آیا آنگلا مرکل نامزد صدراعظمی می شود؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی انتشار اخباری مبنی بر نامزدی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در انتخابات ۲۰۱۷، سخنگوی «بانوی آهنین» روز سه شنبه اعلام کرد وی در زمان مناسب در این باره سخن خواهد…

آگهی

در پی انتشار اخباری مبنی بر نامزدی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در انتخابات ۲۰۱۷، سخنگوی «بانوی آهنین» روز سه شنبه اعلام کرد وی در زمان مناسب در این باره سخن خواهد گفت.

روز سه شنبه سی ان ان به نقل از نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون امور خارجۀ پارلمان فدرال آلمان از حضور آنگلا مرکل بعنوان نامزد حزب دموکرات مسیحی این کشور در انتخابات ۲۰۱۷ خبر داده بود.

صدر اعظم آلمان که از سال ۲۰۰۵ تاکنون این مقام را در اختیار دارد، روز یکشنبه و در جریان نشست حزب دموکرات مسیحی تصمیم خود را برای حضور یا عدم حضور در این رقابت ها برای چهارمین بار اعلام خواهد کرد.

آنگلا مرکل که یکی از قدرتمندترین زنان سیاستمدار جهان است، به دلیل سیاست های مهاجرتی این کشور طی سالهای اخیر بویژه از زمان اغاز بحران در سوریه هدف انتقادهای شدید احزاب راست افراطی آلمان قرار گرفته است. امری که موجب کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی در جریان انتخابات منطقه ای در برخی از ایالت های آلمان شده و راهیابی احزابی مانند آلترناتیو برای آلمان به پارلمان های ایالتی بعنوان حزب دوم و گاه اول را به دنبال داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید