درگیری لفظی شدید در شورای شهر تهران برسر تخلفات شهرداری

درگیری لفظی شدید در شورای شهر تهران برسر تخلفات شهرداری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش رسانه های ایران روز سه شنبه ۱۸ آبانماه در جلسه شورای شهر تهران برسر افشاگری های اخیر در مورد واگذاری غیرقانونی املاک به اعضای شورای شهر درگیری شدید لفظی رخ داد و تعدادی از اعضا همدیگر را به دروغ‌گویی و توطئه‌گری متهم کردند.

درگیری در درون شورای شهر پس از آن به اوج تازه ای رسید که روز دوشنبه ۱۷ آبانماه سازمان غیر دولتی «دیده‌بان شفافیت و عدالت» اعلام کرد که بر اساس تحقیق دو ماهه این سازمان تخلف شهرداری و شورای شهر تهران در واگذاری املاک به برخی از افراد محرز است.

احمد توکلی از پایه‌گذاران سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گفت که این تحقیق بعد از انتشار فهرستی در فضای مجازی که از ۱۸۰ نفر نام برده شده بود که املاکی را از شهرداری تهران دریافت کردند و به درخواست رسمی محمد قالیباف شهردار تهران و بر اساس اسنادی که در اختیار این سازمان قرار گرفت انجام شده است.

آقای توکلی با اشاره به بررسی‌های انجام شده سازمان مورد نظر گفت: ««از مجموع ۱۸۰ اسامی اعلام شده، ۱۲۲ نفر املاکی دریافت کرده و ۵۸ نفر هیچ ملکی دریافت نکرده‌اند. همچنین مجموع ارزش مالی املاک واگذار شده ۸۲۵ میلیاردو ۱۱۶ میلیون و ۴۰۸ هزارو ۴۸۵ ریال و کل تخفیف داده شده ۲۴۲ میلیاردو ۹۵۷ میلیون و ۴۱ هزارو ۸۸۷ ریال بوده است.»

افشای برخی اسناد مربوط به تخلف در شورای شهر تهران اولین بار توسط سایت معماری‌نیوز صورت گرفت و یاشار سلطانی مدیر مسئول این سایت روز شنبه ۲۷ شهریور پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد. احمد توکلی از بازداشت مدیر مسئول معماری‌نیوز اتقاد کرده و گفته است: «اگر من به جای قوه قضائیه بودم در ابتدا به این لیست رسیدگی می‌کردم و اموال حیف شده را بر می‌گرداندم و بعد از آن خبرنگار را فرا می‌خواندم.»

برخی رسانه های ایران جزئیاتی از درگیری لفظی شدید اعضای شورای شهر تهران را نیز منتشر کرده و خبرگزاری ایلنا نوشته است نوشته است که احمد حکیمی پور (عضو اصلاح طلب شورا) پس از آنکه گفت: «دستگاه قضایی در حال رسیدگی به این موضوع است و دادستان کل نیز اعلام کرده که تخلف صورت گرفته است، چرا به جای عذرخواهی از مردم؛ تخلفات را توجیه می‌کنید؟»، مورد فحاشی تعدادی از اعضای شورا قرار گرفت که او را متهم به انتشار اسناد تخلفات می‌کردند. رحمت الله حافظی؛ رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در اعتراض به درگیری پیش آ‌مده جلسه شورای شهر را ترک کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد