آیا دونالد ترامپ از توئیت کردن منع شده است؟

آیا دونالد ترامپ از توئیت کردن منع شده است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارشی از جلوگیری مشاوران کارزار انتخاباتی نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا از استفاده او از حساب توئیترش خبر داد.

آگهی

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارشی از جلوگیری مشاوران کارزار انتخاباتی نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا از استفاده او از حساب توئیترش خبر داد.

بنا به این گزارش که در آن به شکل تفصیلی به کارزار انتخاباتی نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا پرداخته شده است، دونالد ترامپ اکنون تنها محتوای توئیت هایش را به کارکنان کارزار انتخاباتی خود دیکته می کند و آنها پس از ویرایش، به انتشار آنها مبادرت می ورزند.

گفته می شود که دونالد ترامپ توئیت های خود را با استفاده از نرم افزار اندروئید منتشر می کرده است. تاریخ انتشار آخرین توئیتی که با استفاده از نرم افزار اندروئید توسط حساب رسمی او منتشر شده به روز شنبه بر می گردد. در این توئیت شعار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با حروف بزرگ تایپ شده است.

MAKE AMERICA GREAT AGAIN!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 5, 2016

این در حالی است که پس از انتشار این توئیت، محتوای تمام توئیت های نامزد حزب جمهوری خواه بسیار حساب شده نگاشته شده و به اعلام زمان گردهمایی های انتخاباتی او اختصاص یافته است.

JOIN ME TOMORROW!
MINNESOTA • 2pmhttps://t.co/WcgLh4prS7

MICHIGAN • 6pmhttps://t.co/9BqGVKNNrt

VIRGINIA • 9:30pmhttps://t.co/eHeElwUwQWpic.twitter.com/v4HF2UIIfP

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 6, 2016

MONDAY – 11/7/2016

Scranton, Pennsylvania at 5:30pm.https://t.co/BcErCtsPdF

Grand Rapids, Michigan at 11pm.https://t.co/7g5sJjn2oZpic.twitter.com/AWHDdPfjux

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 6, 2016

به نظر می رسد نحوه استفاده دونالد ترامپ از حساب توئیترش که گاه با مشکلات نگارشی و گاه با توهین و ناسزا به دیگران همراه بوده، باعث شده است مشاوران کارزار انتخاباتی او به دنبال راه حلی برای این مشکل باشند.
به عنوان مثال این توئیت دونالد ترامپ در ماه ژوئیه گذشته دارای چند اشکال نگارشی بود.

Hillary Clinton should not be given national security briefings in that she is a lose cannon with extraordinarily bad judgement & insticts.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 30, 2016

یکی دیگر از توئیت های جنجال برانگیز دونالد ترامپ به ماه فوریه گذشته بر می گردد. او در این توئیت خود جمله ای از بنیتو موسولینی، رهبر ایتالیای فاشیست نقل کرد.

ilduce2016</a>: “It is better to live one day as a lion than 100 years as a sheep.” – <a href="https://twitter.com/realDonaldTrump">realDonaldTrump#MakeAmericaGreatAgain

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) February 28, 2016

با این حال شاید مشکل سازترین توئیت دونالد ترامپ را باید توئیتی دانست که به «توئیت سه صبح» مشهور شد. او روز ۳۰ سپتامبر حدود ساعت سه صبح در چندین توئیت به انتقاد تند از آلیشیا ماچادو، ملکه زیبایی سابق جهان پرداخت.

در یکی از این توئیت ها دونالد ترامپ از هوادارانش خواسته بود نگاهی به ویدئوی رابطه جنسی آلیشیا ماچادو بیندازند. نام آلیشیا ماچادو در جریان اولین مناظره انتخاباتی بین دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا از سوی هیلاری کلینتون مطرح شده بود. هیلاری کلینتون به سخنان زننده دونالد ترامپ در قبال این ملکه سابق زیبایی جهانی اشاره کرد. در مقابل، دونالد ترامپ رقیب دموکرات خود را به سوء استفاده از آلیشیا ماچادو متهم کرد. با این حال توئیت های ساعت سه صبح دونالد ترامپ موجی از انتقادات را به دنبال داشت.

روزنامه نیویورک تایمز حدود دو هفته پیش فهرستی از افراد، اماکن و نهادهایی منتشر کرد که دونالد ترامپ در توئیتر خود به آنا ناسزا گفته است. حساب توئیتر دونالد ترامپ بیش از ۱۳ میلیون دنبال کننده دارد. او که حساب توئیتر خود را در ماه مارس سال ۲۰۰۹ راه اندازی کرده است تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار بار توئیت و یا ریتوئیت انجام داده است. حساب توئیتر دونالد ترامپ تنها ۴۱ حساب توئیتر دیگر را دنبال می کند.

انتشار گزارش نیویورک تایمز در مورد عدم دسترسی دونالد ترامپ به حساب توئیترش روز یکشنبه واکنش باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به دنبال داشت. باراک اوباما در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون در ایالت فلوریدا با اشاره به این گزارش اظهار داشت: «اگر فردی نمی تواند حساب توئیتر خود را کنترل کند، بالطبع نمی تواند اختیار کُد استفاده از سلاح اتمی را در اختیار داشته باشد.»

گلچینی از توئیت های دونالد ترامپ بر روی صفحه فیسبوک یورونیوز:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد