متهمان تجاوز به یک پناهجوی نوجوان ایرانی در آلمان آزاد شدند

متهمان تجاوز به یک پناهجوی نوجوان ایرانی در آلمان آزاد شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هفت پناهجوی افغان که پنجشنبه شب به اتهام تجاوز به یک نوجوان ۱۷ ساله ایرانی در جنوب غربی آلمان بازداشت شده بودند، به دلیل نبود مدارک و شواهد کافی، آزاد شدند.

شامگاه پنجشنبه رسانه‌های آلمانی و خبرگزاری فرانسه خبر یورش ۳۰ مامور پلیس آلمان به چند مرکز اقامت پناهجویان در ناگولد و ویلدبرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ و بازداشت ۷ پناهجوی افغان به اتهام تجاوز مکرر به یک پناهجوی ۱۷ ساله ایرانی را منتشر کردند.

به گزارش رسانه محلی شوارتزوالدر بوته بازپرس رسیدگی کننده به این پرونده، شواهد و ادله ارائه شده را برای صدور قرار علیه بازداشت شدگان کافی ندانسته و همگی آنان را آزاد کرده است. با این وجود تحقیق قضایی درباره این اتهامات ادامه خواهد یافت و متهمان هنوز تبرئه نشده اند. سابین دُل، از مقام‌های پلیس اشتوتگارت گفته است که اثبات چنین اتهامی دشوار است و معمولا بیانیه‌های مطبوعاتی متضادی در این‌باره صادر می‌شود.

بنا به اعلام مسئولان محلی، نوجوان شاکی ایرانی به یک مرکز دیگر اسکان پناهجویان منتقل شده و از این پس از مراقبت‌های ویژه برخوردار خواهد بود.

خانم آنیا هارتل، فرماندار منطقه کلاو-ناگولد گفته است که ما پس از دریافت گزارش درباره احتمال وقوع تعرض جنسی در اقامتگاه پناهجویان از پلیس درخواست کمک کردیم.

نشریه شوارتزوالدر بوته از عملکرد «پر سر و صدای» پلیس آلمان در جریان این پرونده انتقاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس آلمان هفت پناهجوی افغان را به اتهام تجاوز به یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟