تظاهرات گسترده مراکشی ها در اعتراض به مرگ یک ماهی فروش

تظاهرات گسترده مراکشی ها در اعتراض به مرگ یک ماهی فروش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها تن از ساکنان شهرهای مختلف مراکش در پی مرگ یک ماهی فروش در شهر حسیمه در شمال این کشور اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

آگهی

صدها تن از ساکنان شهرهای مختلف مراکش در پی مرگ یک ماهی فروش در شهر حسیمه در شمال این کشور اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

این تظاهرات همزمان با روز خاکسپاری این ماهی فروش برگزار شد. این فرد زمانی که قصد داشت ماهی های توقیف شده خود توسط نیروهای پلیس را پس بگیرد، کشته شد.

براساس مطالب منتشر شده در رسانه های اجتماعی این ماهی فروش که محسن فکری نام داشته پس از توقیف شدن ماهی هایش به داخل کامیونی رفته که برای از بین بردن بارهای توقیف شده استفاده می شده اما در میان تیغه های دستگاه جان باخت.

Funeral turned protest now in northern #Morocco following death of a street vendor. Very reminiscent of 2011. https://t.co/UQJm9uDupt

— Hisham Almiraat (@almiraat) October 30, 2016

حادثه کشته شدن او که روز جمعه رخ داد، واکنش های گسترده ای از سوی مردم مراکش در رسانه های اجتماعی در پی داشت. معترضان این را نوعی سوء استفاده مقام های دولتی و بی عدالتی در کشور عنوان کردند.

تظاهرات روز یکشنبه از سوی فعالان اجتماعی جنبش (بیستم فوریه) برپا شد که سازمان دهنده اعتراض ها در زمان بهار عربی در سال 2011 میلادی بودند.

همزمان با شدت گرفتن اعتراض ها در کشور، پادشاه مراکش که به کشورهای آفریقایی سفر کرده از مقام های این کشور خواست تا با خانواده فرد کشته شده دیدار کرده و از طرف وی به آنها تسلیت گویند. وزرای دادگستری و کشور مراکش نیز وعده داده اند تا در رابطه با این پرونده تحقیقات لازم را انجام دهند.

Panorama of protest in Rabat, #Morocco now pic.twitter.com/4xB9hXnxwU

— Global News (@ofirzarfatinews) October 30, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌

پشت صحنه جام حسن دوم، مشهورترین مسابقات گلف مراکش

تلاش‌ امدادگران در ویرانه‌های زلزلۀ مراکش؛ شمار قربانیان به ۲۸۰۰ نفر رسید