اردوگاه جنگل تخریب می شود

اردوگاه جنگل تخریب می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت فرانسه اعلام کرد اردوگاه پناهجویان شهر کاله، موسوم به جنگل روز دوشنبه به طور کامل تخلیه و تخریب خواهد شد.

آگهی

دولت فرانسه اعلام کرد اردوگاه پناهجویان شهر کاله، موسوم به جنگل روز دوشنبه به طور کامل تخلیه و تخریب خواهد شد.

قرار است پناهجویان ساکن این اردوگاه به ۴۵۰ مرکز دیگر در سراسر فرانسه منتقل شوند اما هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه انتقال آنان منتشر نشده و همین موضوع نگرانی گروههای حقوق بشری را برانگیخته است.

یک فعال حقوق پناهجویان می گوید: «ما با آنها صحبت می کنیم و تا جایی که ممکن است اطلاعات در اختیارشان قرار می دهیم. می خواهیم مطمئن شویم که روز دوشنبه آنها غافلگیر، عصبانی و وحشتزده نشوند و بدانند که چه اتفاقی می افتد، بدانند که آنها هیچ کاری در این باره نمی توانند انجام دهند و اینکه آماده باشند در روز موعود موضوع را قبول کنند و بگویند که می دانستیم این اتفاق می افتد و اکنون وقت رفتن است.»

بر اساس آمار رسمی حدود ۶ هزار پناهجو در این اردوگاه سکونت دارند، اما گروههای غیر دولتی این تعداد تا بیش از ۸ هزار نفر عنوان کرده اند.

یکی از ساکنان اردوگاه می گوید :«اینجا تنها اردوگاه فرانسه است. در پاریس همه در خیابان ها می خوابند. اما اینجا، تنها اردوگاه است. آنها دوشنبه اینجا را آتش می زنند.»

قرار است روز دوشنبه نزدیک به ۱۲۰۰ نیروی امنیتی برای جلوگیری از ناآرامی های احتمالی در منطقه حاضر شوند. شهردار کاله از اعلام عمومی تاریخ تخریب اردوگاه به دلیل افزایش خطر بروز خشونت انتقاد کرده است.

Christian Salomé: “A Calais, nous avons peur d'une chasse à l'homme”, https://t.co/NmU1N2lYh3, via europe1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/calaisjungle?src=hash">#calaisjungle</a></p>&mdash; François PlayBac (dufourdufour) 22 octobre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک هواپیمای مظنون به قاچاق انسان پس از چهار روز توقیف فرانسه را ترک کرد

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است

شکستی سخت برای دولت ماکرون در مجلس فرانسه؛ نمایندگان چپ خواهان استعفای وزیر کشور شدند