دولت یمن برای آتش بس در این کشور اعلام آمادگی کرد

دولت یمن برای آتش بس در این کشور اعلام آمادگی کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرستادۀ ویژه سازمان ملل به یمن می گوید این آتش بس سه روزه از نخستین دقایق بامداد پنجشنبه بوقت محلی (ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه نیمه شب چهارشنبه) رسما آغاز شود.

آگهی

فرستادۀ ویژه سازمان ملل به یمن می گوید این آتش بس سه روزه از نخستین دقایق بامداد پنجشنبه بوقت محلی (ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه نیمه شب چهارشنبه) رسما آغاز شود. دولت یمن پیش از این برای این آتش بس ۷۲ ساعته در این کشور اعلام آمادگی کرده بود.

وزیر خارجۀ دولت یمن در توییتر خود روز چهارشنبه اعلام کرد در صورتیکه گروههای مسلح ضد دولتی نیز سلاح هایشان را زمین بگذارند و به محاصرۀ شهر «تعز» پایان بدهند این آتش بس برای رساندن کمک های انساندوستانه به مردم در شهرها به مدت حداقل سه روز برقرار خواهد شد. به این ترتیب و با پذیرش این شرط برقراری آتش بس در این کشور عملی می شود.

همزمان دولت عربستان سعودی نیز از آمادگی ائتلاف ضد حوثی ها برای پرداختن غرامت به قربانیان حملۀ جنگنده های ائتلاف ضد حوثی ها در یمن به محل یک عزاداری در شهر صنعا سخن می گوید.

عادل الجبیر، وزیر خارجۀ عربستان در گفت و گویی در این باره با تاکید بر پرداخت غرامت گفت: «این یک تراژدی وحشتناک است و ما انتظار داریم کسانیکه مسئول این حادثه بودند تنبیه شوند. ما انتظار داریم که خسارات وارده جبران و به قربانیان غرامت پرداخت شود. هرکسی که مسئول مرگ ۱۴۰ غیرنظامی است باید بازخواست شود و هیچ اما و چه و اگر و شایدی هم در این باره وجود ندارد.»

ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی تا پیش از این هرگونه مسئولیت در قبال کشته شدن دست کم ۱۴۰ غیرنظامی در این بمباران ها را رد کرده بود. این ائتلاف که برای مقابله با حوثی های یمن تشکیل شده است سرانجام پس از یک هفته با بیان اینکه دریافت «اطلاعات اشتباه» دلیل این بمباران بوده است، مسئولیت این حملات را پذیرفت.

کمیته ای که به ریاست عربستان سعودی برای تحقیقات در مورد این حملات تشکیل شده بود پس از یک هفته روز شنبه، پانزدهم اکتبر اعلام کرد اطلاعات اشتباهی که توسط ارتش یمن تهیه شده بود موجب شده است که یکی از هواپیماهای این ائتلاف محل عزاداری را هدف بمباران قرار بدهد.

به گفتۀ این کمیته، فرماندهی هوایی یمن به این ائتلاف اطلاع داده بود که تعدادی از رهبران حوثی ها نیز در این محل حضور دارند. این کمیتۀ تحقیق مشخص نکرده است که هواپیمای مذکور متعلق به کدام کشور عضو این ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بوده است.

جنگ داخلی در یمن تاکنون بیش از ۷۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد