ژان مارک اِرو: فرانسه در بحران سوریه از سیاست تحریم علیه روسیه و ایران حمایت نمی کند

ژان مارک اِرو: فرانسه در بحران سوریه از سیاست تحریم علیه روسیه و ایران حمایت نمی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرای امور خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا در دیدار روز چهارشنبه خود در رم ضمن انتقاد از روسیه، وضعیت فعلی در سوریه خصوصا در شهر حلب را غیرقابل تحمل…

آگهی

وزرای امور خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا در دیدار روز چهارشنبه خود در رم ضمن انتقاد از روسیه، وضعیت فعلی در سوریه خصوصا در شهر حلب را غیرقابل تحمل خواندند.

وزرای هر سه کشور در نشست سه جانبه خود تاکید کردند که راه حل بحران سوریه راه حلی نظامی نیست.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت:«انتظار و امید ما امکان مشارکت مثبت روسیه در بحران سوریه با اعمال نفوذ مثبت بر رژیم اسد است.»

آقای جنتیلونی در ادامه سخنانش افزود باید پذیرفت که چنین انتظاری از روسیه برآورده نشده است.

ژان مارک اِرو، وزیر امور خارجه فرانسه اما گفت که کشورش از سیاست اعمال تحریم علیه روسیه یا ایران که بقای رژیم سوریه را ممکن ساخته اند حمایت نمی کند.

وی گفت:«اولویت ما وارد شدن به چرخه تحریم تنها بخاطر نفس اعمال تحریم نیست. اولویت و عزم ما متقاعد کردن طرفین به توقف بمباران حلب است تا کمک های بشردوستانه و روند راه حلی سیاسی در اسرع وقت از سرگرفته شود.»

قدرت های غربی می گویند حملات هوایی روسیه و سوریه به شرق شهر حلب جان غیرنظامیان را می ستاند تا اسلامگرایان افراطی و تروریست ها را.

در مقابل، سوریه، روسیه و ایران، غرب و برخی از کشورهای عرب را به حمایت از گروه های مسلح مخالف بشار اسد و طولانی تر کردن جنگ داخلی سوریه متهم می کنند و می گویند این گروه ها از غیرنظامیان سوری در شرق حلب به عنوان سپری انسای استفاده می کنند.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در مواجه با بحران سوریه، مسئولیت اخلاقی سیاستمداران را بر مسئولیت سیاسی مقدم دانست.

وی گفت: «مسئولیت های ما در قبال بحران سوریه تنها سیاسی نیست بلکه با تصاویر و اخباری که روزانه از حلب منعکس و منتشر می شود و می بینیم و می شنویم مسئولیتی اخلاقی نیز هست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در شبانه روز گذشته پنج کودک دیگر در حلب قربانی بمبها شده اند

وزیر خارجه بریتانیا: اگر روسیه به کارهایش در سوریه ادامه دهد «منفورترین کشور» خواهد شد

دادگاه فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد را صادر کرد