کشورهای حوزه کارائیب خود را در برابر توفان دریایی ماتیو آماده می کنند

کشورهای حوزه کارائیب خود را در برابر توفان دریایی ماتیو آماده می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

توفان دریایی قدرتمند ماتیو کشورهای حوزه کارائیب را تهدید می کند.

آگهی

توفان دریایی قدرتمند ماتیو کشورهای حوزه کارائیب را تهدید می کند. توفان ماتیو با سرعت پایین به سوی جامائیکا و هاییتی در حرکت است و پیش بینی می شود در میانه روز دوشنبه به وقت محلی با قدرت تمام ظاهر شود. اما قبل از آن، در جامائیکا بارش یکباره باران و جاری شدن سیل موجب بسته شدن جاده های اصلی شد. در این کشور وضعیت هشدار نارنجی اعلام شده است.

پیش بینی می شود این توفان روز سه شنبه سواحل کوبا را به شدت تهدید خواهد کرد و پس از آن به سمت شمال کشور و ایالات متحده آمریکا در حرکت خواهد بود.

در همین حال کوبایی ها خود را آماده این توفان شدید می کنند. بسیاری از آنها روز یکشنبه را صرف خرید و ذخیره مواد غذایی و مایحتاج ضروری کردند. یکی از آنها گفت: «ما اینجا برای خرید مواد غذایی و ضروری صف کشیدیم تا در جریان این توفان با مشکلی روبرو نشویم.»

در بسیاری از ساختمان ها و هتل ها نیز برای پیشگیری از خسارت های احتمالی توفان موانع و حصارهایی نصب شده است. از گردشگرانی که در این کشور بسر می برند هم خواسته شده تا در محل اقامتشان بمانند. یک گردشگر اسپانیایی در این زمینه گفت: «به ما گفتند که نمی توانیم هتل را ترک کنیم و باید در اتاق هایمان بمانیم و وقتی توفان از راه رسید از این جا تکان نخوریم تا زمانی که خدمه هتل اوضاع را مساعد اعلام کنند.»

وضعیت هشدار در هاییتی، فقیرترین کشور منطقه هم به بالاترین حد رسیده است. شمار زیادی از ساکنان جزایر جنوبی کشور یکشنبه شب از محل زندگی خود تخلیه شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

دیپلمات باسابقه پیشین آمریکایی به جاسوسی برای کوبا اعتراف کرد