تنش در مجلس هنگام پرسش از محمد جواد ظریف

تنش در مجلس هنگام پرسش از محمد جواد ظریف
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش رسانه های ایران در نشست روز یکشنبه ۱۱ مهرماه مجلس شورا که محمد جواد ظریف وزیر خارجه به پرسش های نمایندگان پاسخ می داد، تنش و درگیری لفظی بین وزیر خارجه و یکی از نمایندگان رخ داد.

در ابتدا محمد رضا پور ابراهیمی نماینده کرمان درباره علت عدم فعالیت سفارتخانه ها در حوزه دیپلماسی اقتصادی و حتی عدم آگاهی سفرا از فعالیت های اقتصادی در کشور حوزه ماموریت خود پرسید. او که از پاسخ آقای ظریف به طور کامل قانع نشده بود گفت که انتخاب سفرا بر اساس رویکرد امنیتی است و نه اقتصادی. با اینحال این پرسش و پاسخ به رضایت مشروط نماینده کرمان انجامید و پس از او پرسش های جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد مطرح شد.

یکی از پرسش های نماینده مشهد درباره دلیل تغییر امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه در شرایط حساس منطقه ای بود و وزیر خارجه در پاسخ گفت که چرخش نیروها در وزارت امور خارجه به عنوان یک واقعیت بدیهی است و امیرعبداللهیان قرار بوده سفیر ایران در عمان باشد که به دلیل مشکلات خانوادگی از رفتن به مأموریت صرف‌نظر کرده است.

پس از آن جواد کریمی قدوسی که از پاسخ محمد جواد ظریف قانع نشده بود در وقت بعدی خود انتقادات تندی را درباره سیاست خارجی و برجام متوجه وزارت خارجه کرد. در اینجا بود که پاسخ وزیر خارجه حالت فریاد به خود گرفت و از کریمی قدوسی خواست که آب به آسیاب دشمن نریزد و برای ملاحظات کوچک داخلی وجهه ایران در جهان را خراب نکند.

با اینحال پس از پرسش و پاسخ انجام شده، علی مطهری که جلسه را اداره می کرد، ضمن تذکر به آقای ظریف درباره ضرورت صحبت با لحنی متفاوت، قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر خارجه را به رای گذاشت و نمایندگان با رای بالا قانع شدن خود را اعلام کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند