قاهره میزبان جشنوارۀ بین المللی کاریکاتور و کتابهای مصور

قاهره میزبان جشنوارۀ بین المللی کاریکاتور و کتابهای مصور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قاهره مصر برای دومین بار متوالی میزبان جشنواره بین المللی کتاب های مصور و کاریکاتور است.

آگهی

قاهره مصر برای دومین بار متوالی میزبان جشنواره بین المللی کتاب های مصور و کاریکاتور است. در جشنواره امسال ۳۰ هنرمند از دنیای عرب و کشورهای خارجی حضور دارند.

پل گراوت، روزنامه نگار و کارشناس کتاب های مصور و کاریکاتور که در این جشنوراه حاضر است گفت:«انرژی موجود در اینجا بی حد و اندازه است که شاید کمی مشابه دیگر کشورها باشد اما بخاطر تغییراتی که در جامعه می بینیم، تغییرات بزرگ سیاسی که مصر و کل منطقه با آن روبروست، کاریکاتور و کتابهای مصور که گویای اتفاقات و جریانات هستند باید منعکس و منتشر شوند و این اثرها، نقش بسیار مهمی ایفاء می کنند.»

انریکه کلائوس، هم که با اثرهای کومیک خاورمیانه آشناست گفت:«نیاز هنر و هنرمندان فعال در دنیای کومیک و کتابهای مصور بهاء دادن جامعه به آنهاست به عنوان هنری اصیل و نه هنری که مختص کودکان است، و نیاز مبرم به توسعه بُعد مالی و درآمد این بخش هم همچنان به جای خود باقی است.»

جشنواره هنری در قاهره در حالی برگزار می شود که یک هفته پیش «ناهض حَتّر» نویسنده، روزنامه نگار اردنی که کاریکاتوری در انتقاد از داعش کشیده بود پیش از جلسه محاکمه در برابر دادگاه در امان پایتخت اردن به ضرب گلوله کشته شد.

آقای حَتّر در صفحه فیسبوک خود توضیح داده بود که نوشته و کاریکاتورش تصور داعشی ها از خداست و نه خدای مومنان یا توهین به خدای یکتا.

در کاریکاتور ناهض حَتّر یک داعشی با دو زن در یک رختخواب دراز کشیده و از خدا یک لیوان شراب می طلبد، خدایی با ریشی سفید و تاجی زرین بر سر که از بالا پرده را کنار زده و ناظر صحنه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نفس به نفس با شهر؛ تهران به روایت کاریکاتور و تصویرگری

روز رنگ و خنده در هندوستان؛ هندی‌ها با برگزاری جشن هولی به استقبال بهار رفتند

جشنواره فالاس والنسیا؛ زمانی که عروسک‌ها شهر را پر می‌کنند