مجله سرعت: رُزبرگ صدرنشین جدید مسابقات فرمول یک

مجله سرعت: رُزبرگ صدرنشین جدید مسابقات فرمول یک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سلام، به مجله سرعت خوش آمدید.

آگهی

سلام، به مجله سرعت خوش آمدید. مسابقات فرمول یک با گذر از فصل اروپایی حال و هوای تازه ای پیدا کرده است. اکنون همه نگاه ها به جایزه بزرگ سنگاپور دوخته شده که یکی از معروفترین مسابقات در جدول سالانه است.

سومین پیروزی متوالی رُزبرگ
نیکو رُزبرگ با دو پیروزی پی در پی و تنها با دو امتیاز کمتر در جدول کلی به دنبال لوئیس همیلتون است. ببینیم راننده آلمانی در پیست مارینا بای هم به درخشش خود ادامه می دهد؟

رُزبرگ اینک بر قله جدول مسابقات قهرمانی فرمول یک ایستاده است. او با درخشش در سنگاپور ضمن کسب عنوان صدرنشینی، پیروزی در دویستمین جایزه بزرگ دوران ورزشی خود را جشن گرفت.

راننده آلمانی تیم مرسدس که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود در زیر نورافکن های پیست مارینا بای به سرعت بر مسابقه مسلط شد. او در مسابقه ای که همه رانندگان و تیم ها آرزوی پیروزی در آن را دارند بی نقص و فوق العاده بود. این هشتمین پیروزی رُزبرگ در مسابقات فصل و سومین پیروزی متوالی اوست.

تنها رقیبی که توانست پا به پای رُزبرگ مسابقه دهد دانیل ریکاردوی استرالیایی بود. این راننده تیم ردبول با کمتر از یک ثانیه اختلاف دوم شد.

لوئیس همیلتون نیز پس از ریکاردو جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. راننده بریتانیایی تیم مرسدس که تا پیش از این مسابقه صدرنشین جدول کلی فصل بود اینک با هشت امتیاز اختلاف، پایین تر از رُزبرگ در رده دوم ایستاده است.

پیست نمادین و خبرساز مارینا بای
جایزه بزرگ سنگاپور ملقب به «موناکوی شرق» طی هشت سال گذشته به یکی از نمادین ترین مسابقات فرمول یک تبدیل شده است. نخستین مسابقه شبانه فرمول یک حالا نه فقط یک رقابت جذاب ورزشی بلکه آوردگاهی است که پیروزی در آن برای برخی تیمها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۸ بر می گردیم. پانزدهمین جایزه بزرگ فصل و نخستین رقابت شبانه تاریخ مسابقات فرمول یک در سنگاپور. مسابقه ای که همواره از آن به عنوان «کِرَش گیت» نام برده می شود.

ماجرا در ظاهر خیلی ساده به نظر می رسید. خودروی نلسون پیکه راننده تیم رنو در دور سیزدهم دچار سانحه شد و به شدت به دیواره کناری پیست برخورد کرد اما هم تیمی او فرناندو آلونسو در نهایت مسابقه را فتح کرد و به نخستین پیروزی فصل دست یافت.

یکسال بعد مشخص شد که این تصادف ساختگی بوده و بر اساس نقشه ای از قبل طراحی شده، فرناندو آلونسو پس از سانحه از محل تعویض چرخ و جلوتر از خودروهای امدادی وارد پیست شده و در نهایت مسابقه را فتح می کند. پس از برملا شدن این تقلب فلاویو بریاتوره مدیر وقت تیم رنو برای همیشه ازمسابقات فرمول یک محروم شد.

مانور راننده فرمول E بر روی یخ های قطب شمال
برنامه این هفته با یک تغییر دکور به پایان می رسد. شما را به یخ های قطب شمال می بریم جایی که لوکا دی گراسی سوار بر یکی از خودروهای برقی شرکت کننده در مسابقات فرمول E (نخستین مسابقات اتوموبیل رانی برقی در جهان ) برای جلب توجه به پدیده گرمایش زمین اقدام به مانور بر روی یخ های گرینلند می کند. مجله سرعت هفته آینده با بررسی مسابقه جایزه بزرگ آراگون باز می گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان